در پی کشف اورانیوم غنی شده در مدرسه‌ای در اوهایو، مقامات این ایالت مجبور به بستن مدرسه مذکور و انجام تحقیقات در این خصوص شدند.

کشف اورانیوم غنی شده در مدرسه‌ای در آمریکا!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، به دنبال کشف اورانیوم غنی شده در مدرسه‌ای در اوهایو، مقامات مجبور به بستن این مدرسه در ادامه سال تحصیلی جاری شدند.

شبکه محلی WLWT گزارش داد «نپتونیوم ۲۳۷» (Neptunium ۲۳۷) یک فرآورده جانبی واکنش هسته‌ای و تولید پلوتونیوم است که در مدرسه راهنمایی «زانز کورنر» واقع در شهر پایکتون اوهایو کشف شد. با کشف این ماده خطرناک، فعالیت‌های مدرسه با ۳۲۰ دانش آموز و ۲۵ معلم و خدمه برای ادامه سال تحصیلی جاری متوقف و مدرسه تعطیل شد. کارشناسان سعی دارند میزان آلودگی تشعشات این ماده را بررسی کنند. آن‌ها همچنین از احتمال طولانی‌تر شدن زمان تعطیلی مدرسه خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه محلی، منبع اورانیوم غنی شده هنوز نامشخص است و نگرانی‌ها درباره خطر احتمال ابتلای دانش آموزان به سرطان افزایش یافته است. برخی از اهالی منطقه کارخانه پخش گاز پورتاسموت که در دو مایلی این مدرسه قرار دارد را عامل انتقال این ماده به مدرسه عنوان کرده‌اند.

گفته می‌شود با کشف اورانیوم غنی شده در این مدرسه تحقیقات در خصوص نحوه ورود آن به مدرسه، بررسی منبع آلودگی و تعیین میزان آن آغاز شده است.

این تاسیسات پیشتر برای انرژی اتمی آمریکا و تسلیحات هسته‌ای این کشور، اورانیوم غنی شده که در سلاح‌های هسته‌ای کاربرد دارد، تولید می‌کرد. اما پس از سال ۲۰۰۱ غنی سازی در این کارخانه متوقف شده بود.

گفته می‌شود این کارخانه تحت نظارت وزارت انرژی آمریکا کاملا پاکسازی شده است. اما آزمایشات انجام شده از هوای این منطقه حاکی از وجود ایزوتوپ‌های رادیولوژیکی است. همچنین به گفته یکی از اعضای شورای شهر پایکتون، آثاری از اورانیم غنی شده و نپتونیوم در آب منطقه یافت شده است. هر دو ماده بسیار خطرناک و قرار گرفتن طولانی مدت در مجاورت آن‌ها موجب ابتلا به سرطان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۸:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
پس فردا بمب هسته ای تو زیرزمین مدرسه پیدا میشه
آخرین اخبار