ایده تبدیل خانه شهید علیرضا قدمی به خانه موزه با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته شده است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مقام معظم رهبری در سال های اخیر به کارآفرینی و تولید داخلی  تاکید بسیاری داشته‌ و فرموده اند: «اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.»  از این رو جوانان بسیاری دست در دست هم دادند تا به سخنان رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانند؛ از جمله این تلاش ها, اقدامات خانواده شهید علیرضا قدمی بوده است که گامی استوار در این زمینه برداشته تا علاوه بر آشنایی فرزندان این سرزمین با زندگی و عقاید شهدا, بحث کارآفرینی را با مردم خود پیش ببرد.

خانه شهید قدمی تنها یک موزه نیست؛ زیرا در آن کارهای آموزشی و فرهنگی بسیاری صورت می گیرد و روزانه شاهد فعالیت های مختلف این خانه موزه در عرصه های گوناگون هستیم.

///

معرفی خانه موزه شهید قدمی

در محله عباسی واقع در خیابان شهید قدمی , کوچه شهید خشم فر خانه ای قرار دارد که یافتن آن کار ساده ای است؛ زیرا  همه اهالی محل  آن را با دست نشان می دهند و از ارزشمندبودن این منزل برای دیگران می گویند. خوشبختانه خانه شهید از ساخت و سازهای تهران در امان مانده و همان حس و حال روزهای شادی خود را حفظ کرده است. این خانه برای خانواده شهید قدمی قدمتی 40 ساله دارد. بعد از شهادت علیرضا قدمی و زمانی که خانواده شهید خانه را ترک کردند, خانه به حسینیه تبدیل می شود و اکنون پسر شهید قدمی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب این خانه موزه را به مرکزی برای امور فرهنگی تبدیل کرده است.

خانه موزه شهید قدمی تنها خانه شهیدی است که کاملا خصوصی و توسط خانواده شهید و برخی اهالی محلی اداره می شود.

مقام معظم رهبری: شما از افسران جنگ نرم هستید

حسین قدمی درخصوص خانه موزه شهید قدمی و ایده برگزاری اقدامات فرهنگی در آن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال 1394 این ایده در ذهن ما وجود داشت و در زمان  حضور مقام معظم رهبری در منزل پدربزرگم (آیت الله اعلمی اشتهاردی) من این ایده را برای رهبر مطرح کردم و مقام معظم رهبری فرمودند:«شما از افسران جنگ نرم هستید و نیازی نیست در این مورد از من پرسش کنید» . این فرمایشات نکته ای برای شروع فعالیت ما شد و طی جلساتی با دوستان, خانه و موزه شهید قدمی را راه اندازی کردیم.

///

قدمی با اشاره به اینکه در سال 1396 فرمان آتش به اختیار آمد , بیان کرد: همان سال کار را شروع کردیم و قصد ایجاد خانه و موزه را داشتیم و قرار بود وسایل پدر را قرار داده و فعالیت های خانه و موزه آغاز شود. بعد از گذشت زمان احساس نیاز محلی و کشوری را در برخی اتفاقات مشاهده کردیم. از همین رو تصمیم گرفتیم یکسری کارها را در خانه موزه عملی کنیم و به طور خاص هدف خانه موزه را کارآفرینی گذاشتیم و به مروز زمان در کنار کارآفرینی فعالیت های فرهنگی را نیز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی در کنار کارآفرینی, دو بال را برای ما ایجاد کردند و با پرداختن به حوزه کارآفرینی و با ایجاد گروه‌های مرتبط با آن کسب در آمد کرده و درآمد حاصل از فعالیت های کارآفرینی را به فعالیت های فرهنگی اختصاص دادیم. در حال حاضر در خانه موزه شهید قدمی که به نام خاص ترین خانه شهید در تهران نیز یاد می شود, حدود 9 تیم مختلف وجود دارد.

قدمی درخصوص تیم های کارآفرینی خانه موزه شهید قدمی گفت: در حوزه طراحی و چاپ گروه ویرا , حوزه علمی گروه دانفن , در حوزه نمایش و سرود گروه آوا و نمایش , در بخش کلاس های قرآنی گروه شکوفه های بهشتی , گروه گاهنامه سبک زندگی , گروه هونام در بخش فضای مجازی و سایت , گروه پرنیان که در حوزه تیزر و گروه آثار در بخش فعالیت های ساختمانی مشغول به کار هستند. این گروه ها در کنار هم فعالیت دارند. البته دو گروه دیگر با نام های آینده پژوهی آداک نیز داریم که در خصوص آینده پژوهی فعالیت داشته و کارهای خود را بر اساس آینده پژوهی این گروه پیش می بریم.

انتهای پیام/

 

 

///

از جایی مبلغی دریافت نمی کنیم

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت این گروه ها خوب بوده و نتیجه بسیار خوبی دریافت کرده ایم. فضای کاری ما به این صورت بوده که مبلغی از جایی دریافت نکرده و روی پای خود ایستاده ایم تا بتوانیم به رونق تولید کمک کنیم. امروز گروه های ما به محصول رسیده و از جمله این ها گروه تولد پک ما است که محصول آن توسط خانواده های بی بضاعت محل تولید و در بازار عرضه می شود.جمعا در خانه و موزه شهید قدمی 20 نفر به طور مستقیم و 45 نفر به صورت غیر مستقیم در طی 2 سال تاسیس خانه موزه کارآفرینی داشته اند.

قدمی درخصوص نمایش « غربت ماه» که اثری از گروه آوا و نمایش است ,گفت: گروه آوا و نمایش که در حوزه نمایش و سرود فعالیت دارد و پس از گذشت یک سال از فعالیت خود, امسال نمایش « غربت ماه» را آماده کرده است که در ماه میارک رمضان در فرهنگسرای بهمن بر روی صحنه خواهد رفت. همه اتفاقات و فعالیت هایی که درباره آن صحبت کردیم در یک خانه 40 متری متعلق به یک شهید ,در جنوب شهر و در یک کوچه بن بست انجام می شود و این نشان می دهد که اگر بخواهیم می توانیم در کنار هم همه کارها را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، شهید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار