رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا اعلام کرد تلاش دونالد ترامپ برای نزدیک شدن به ولادیمیر پوتین با سیاست‌های واشنگتن مغایر است و چنین موضعی باید تغییر کند.

هشدار چاک شومر در خصوص نزدیک شدن ترامپ به پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا با انتشار نامه‌ای در حساب کاربری فیسبوک خود بر لزوم تغییر مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر نزدیک شدن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است.

او که این نامه را پیش از لغو سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه در فیسبوک خود منتشر کرده، اشاره به این دارد که تلاش ترامپ برای نزدیک شدن به پوتین با سیاست‌های واشنگتن مغایر است و چنین موضعی باید تغییر کند.

شومر در بخش دیگری از نامه خود به ادعای آمریکایی‌ها در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرده است. او مدعی است که نزدیک شدن ترامپ به پوتین خطر دخالت دوباره روسیه در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا را به دنبال خواهد داشت و چنین مداخله‌ای بیش از این قابل تحمل نیست و باید مانع آن شد.

رهبر دموکرات‌های سنا در این نامه مدعی شده است که یک مقام رسمی آمریکایی مانند پمپئو باید به پوتین در خصوص تلاش برای دخالت در امور آمریکا و انتخابات آتی این کشور هشدار دهد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ که به پیروزی نامزد جمهوری خواهان منتهی شد، بسیاری از دموکرات‌های آمریکا با گرفتن انگشت اتهام به سوی روسیه مدعی شدند مسکو در انتخابات این کشور دخالت کرده است. رسیه بار‌ها اتهامات واشنگتن در این زمینه را رد کرد.

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق در خصوص دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا چندی پیش نتیجه گزارش خود را منتشر و اعلام کرد شواهدی که نشان دهد مسکو در انتخابات آمریکا دخالت داشته، پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار