مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پیگیری برای تاسیس سازمان عمران کریدور گردشگری بیستون – تاق بستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : طرح تاسیس سازمان عمران کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسیده و بزودی در شورای برنامه ریزی استان هم مطرح خواهد تا در این شورا نیز تصویب شود.

وی گفت : صدور مجوز نهایی تاسیس این سازمان باید با موافقت هیات دولت انجام گیرد، اما از آنجایی که طرح توجیهی کاملی برای تاسیس آن داریم، به تائید هیات دولت هم خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هدف از تاسیس این سازمان را ایجاد زیرساخت‌های اولیه همچون جاده پیاده راه، لاین کندرو و... در این کریدور و نیز فراهم کردن بستر برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های تعیین شده عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: مطالعات فاز یک کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان در مراحل انتهایی کار قرار دارد و تا مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

قادری اعلام کرد: جمعا ۱۸ پروژه بزرگ و ۲۵ پروژه کوچک را برای این محور تعریف کرده ایم که پس از اتمام مطالعات فاز یک و تصویب آن، فراخون سرمایه گذاران را خواهیم داشت.

پروژه کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان در مساحت هفت هزار و ۱۸ هکتار و به طول ۳۰ کیلومتر از جمله مصوبات سفر سال ۹۰ مقام معظم رهبری به کرمانشاه است .

 

 

انتهای پیام/د

طرح تاسیس سازمان عمران کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.