فرماندار شهرستان گیلانغرب از افزایش ۳۰ درصدی حجم انتقال آب به اراضی پایاب سد‌های زاگرس و دایک این شهرستان خبر داد .

افزایش ۳۰ درصدی حجم انتقال آب به اراضی پایاب سد‌های زاگرس و دایکبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته آمادگی تامین آب ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد‌های زاگرس و سراب برای کشت تابستانه وجود دارد.

وی گفت : دستگاه‌های متولی امر موظفند با برنامه ریزی مناسب، آموزش‌های لازم را در راستای تعیین الگوی کشت متناسب با آب وهوای منطقه به کشاورزان ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با تکمیل خطوط فرعی انتقال آب در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد‌های شهرستان گیلانغرب آب مورد نیاز این اراضی برای کشت دوم از خرداد ماه تامین شده است.

محمودیان ادامه داد: سد زاگرس با ظرفیت پوشش ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین هم اکنون حجم ذخیره آب در آن تکمیل شده است.

وی گفت: عملیات اجرای خط انتقال اصلی آب از سد به اراضی در هر ۲ حوزه گیلانغرب و قصرشیرین انجام شده است و هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب این سد از آب سد برخوردار شده اند.

وی ضرورت تسریع در روند تکمیل خطوط فرعی باقیمانده در اراضی کشاورزی را خواستار و بر اهتمام دستگاه‌های متولی در جهت استفاده بهینه از آب سد‌ها با توجه به ذخیره سازی مناسب آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/د

تامین آب ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد‌های زاگرس و سراب برای کشت تابستانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.