یک فعال گردشگری گفت: استان کرمانشاه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منحصر به فرد قابلیت برگزاری دو هزار و ۲۰ رویداد را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رامین پی بردی  فعال گردشگری  گفت: بر اساس مطالعات سازمان جهانی گردشگری که در سال ۸۲ انجام گرفت، گردشگری روستایی راه توسعه کشور ایران شناخته شد و نتایج مطالعات شرکت‌های گردشگی خارجی پیش ازانقلاب نیز شناسایی شش منطقه هدف گردشگری از جمله دالاهو بوده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی چند دهه اخیر منطقه اورامانات به جایگاه اصلی خود به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تبدیل نشده است، افزود: راه میانبر توسعه گردشگری در این استان توجه به رویداد‌های و فستیوال‌های ملی و بین المللی است.

پی بردی در ادامه استفاده از تاکتیک اجتماع محور به جای دولت محور را راهبرد موفقیت برگزاری رویداد‌ها گردشگری منطقه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه رویداد ۲۰۲۰ از نظر ظاهری یک عدد بسیار زیبا و شکیل است، افزود: تا خلق سال ۳۰۳۰ یک هزار و ۱۰ سال زمان نیاز است که یک رویداد با این عنوان زیبا برگزار شود.

این فعال گردشگری در ادامه با اشاره به سخنان سال گذشته ریاست جمهور مبنی بر اهمیت گردشگری، اظهار داشت: دکتر روحانی در روز ۲۸ آبان سال ۹۷ با یک نظر کاملا کارشناسی شده اعلام کردند مشکل اشتغال کشور با گردشگری قابل حل است

وی در ادامه گفت: استاندار کرمانشاه نیز از تمام دستگاه‌های دولتی خواسته است که برای تحقق رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ کمک کنند.

پی بردی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه رویداد‌ها قدمت جهانی پیدا کرده اند و در دو دهه اخیر یک فضای رقابتی بین شهر‌های بزرگ برای میزبانی این رویداد‌ها به وجود آمده است، اظهار کرد: با توجه به مذاکره ریاست سازمان میراث فرهنگی با سازمان جهانی گردشگری برای میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ بضی از استان‌های کشور به جد دنبال میزبانی این رویداد بزرگ هستند.

:او ادامه داد: ویژگی‌های منحصر به فرد استان کرمانشاه از جمله میهمان نوازی که با این صفت بصورت ویژه در کشور مطرح شده است، وجود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای زیبای دارای سکنه و فرودگاه بین المللی از جمله ویژگی‌های خاص کرمانشاه است.

این استاد دانشگاه افزود: رویداد‌های بین المللی نتایجی از جمله توسعه پایدار استان، بازاریابی، افزایش توان اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی، تقویت فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ ها، بهبود شاخص‌های سرمایه اجتماعی، تقویت فضای کسب و کار، خود اتکایی، خود باوری و سرور و نشاط در جامعه را در پی دارد.

پی بردی رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ را بزرگترین پروژه توسعه گردشگری اجتماع محورعنوان کرد و افزود: با استفاده از تکنیک‌های اجتماعی و ظرفیت نهاد مردمی و پتانسیل‌های گردشگری می‌توان حداقل ۲۰ هزار اشتغال ایجاد کرد.

این فعال گردشگری از اهداف رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ به ثبت اسم کرمانشاه در تابلو سازمان جهانی گردشگری، معرفی جهانی استان کرمانشاه به عنوان مقصد گردشگری، شتاب بخشی و توسعه به صنعت گردشگری، معرفی جاذبه‌های ناشناخته استان، زمینه سازی برای سرمایه گذاری، ترویج فرهنگ اقتصاد، توانمند سازی جوامع شهری و روستایی است.

او ادامه داد: با انتخاب ۵۰۵ روستای پایه در استان کرمانشاه می‌توان ۲ هزار و ۲۰ رویداد گردشگری برگزار کنیم و تمام دستگاه‌های اجرایی به سمت برگزاری رویداد‌ها بروند.


انتهای  پیام/ز

رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ بزرگترین پروژه توسعه گردشگری اجتماع محور است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.