جلسه‌ی مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب برگزارشد.

جلسه‌ی مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جلسه‌ی مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب با حضور امین رفیعی فرماندار بناب، محمد حسن شجاعی فر مدیر سد و شبکه‌ی علویان و روئسای ادارات مختلف شهرستان بناب برگزار شد.

امین رفیعی فرماندار بناب در این جلسه با اشاره به آمار بارش‌های اخیر در شهرستان گفت: آمار بارش‌ها از سال زراعی گذشته یعنی مهر ۹۷ تاکنون ۵/۳۹۴ میلیمتر است که نسبت مدت مشابه سال زراعی ۹۶ که ۲۹۶ میلیمتر بوده است حدود ۱۰۰ میلیمتر افزایش بارش را نشان میدهد که میتوان گفت خوشبتخانه بحث تنش آبی با توجه به این مقدار بارش‌ها برطرف شده است.

 

رفیعی فرماندار بناب در ادامه به طرح‌های کشاورزی و زراعی شهرستان اشاره کرد و گفت: از جمله طرح‌های کشاورزی در سطح شهرستان میتوان به ۷۰ هکتار پایلوت روستای قره چپق و بحث نهر مهرآباد اشاره کرد که خوشبختانه مسئله اشتباه محاسباتی این پروژه حل شده و قرار بر این بود که از فروردین ۹۷ مراحل اجرایی ان آغاز شود، ولی متاسفانه بدلیل برخی کم کاری‌ها تا به امروز روند اجرایی این پروژه آغاز نشده است.

 

رفیعی در ادامه افزود: حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان به همت خود روستاییان توسط ابیاری قطره‌ای زیر کشت رفته است که این مسئله به نوبه خود در بحث صرفه جویی در مصرف آب یک فرهنگ سازی بسیار مناسب است.

 

رفیعی در پایان به بحث خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: ۲۱ میلیون تن گندم از کشاورزان در سال ۹۷ خریداری شده است و امسال نیز با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در فصل برداشت گندم و جو هیچ گونه مجوز صادرات برای این محصول صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/

  برگزاری جلسه‌ی مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.