فعالیت سامانه بارش از امروز در آذربایجان شرقی

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی از امروز شاهد بارش باران خواهند بود.

بارش باران بهاری در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کارشناسان اداره کل هواشناسی استان اعلام کردند: سامانه بارشی جدید از بعداز ظهر امروز به استان وارد می‌شود.


این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید) و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق خواهد شد و در نواحی مستعد، ارتفاعات و نواحی سردسیر نیز احتمال بارش تگرگ و برف وجود دارد.


بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد این سامانه بارشی تا پایان روز یکشنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


شدت فعالیت سامانه فردا شنبه بیشتر خواهد شد و با توجه به شدت بارش‌های رگباری، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.


کارشناسان اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هشدار داده اند: مسافران از چادر زدن و توقف خودرو در مناطق سیل‌خیز یا در مسیر رودخانه‌ها، خوداری کنند.


به گفته اشجعی معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی استان در سال آبی امسال (از اول مهر ۹۷ تا ۱۲ فروردین ۹۸) ۲۶۱.۲ میلی متر بارندگی در استان روی داده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۰۲.۵ میلی متر بود.


وی افزود: میانگین بارش در سال آبی امسال نسبت به میانگین بلند مدت نیز ۶۲.۹ درصد و حدود ۱۰۰.۸ میلی متر افزایش یافته به طوری که میانگین بارش در بلند مدت ۱۶۰.۴ میلی متر گزارش شده است.


اشجعی ادامه داد: میانگین بارش در سال آبی امسال نسبت به یک سال آبی کامل گذشته نیز ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

بارش باران بهاری در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.