فرماندار تبریز گفت: با توجه به احتمال بروز سیل در تبریز، محل اسکان اضطراری برای ساکنان حاشیه نشین شهر به ویژه محله شهید بهشتی که در معرض خطر هستند، فراهم شده است.

محل اسکان ساکنان حاشیه نشین تبریز فراهم استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریز ،افزود: بر اساس هماهنگی با آموزش و پرورش، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، شهروندان در معرض سیل به ویژه در محله شهید بهشتی تا ۱۳ فروردین در مدارس منطقه اسکان داده می‌شوند.


وی اظهار داشت: ساکنان مناطق حاشیه نشین این شهر که احساس می‌کنند خانه‌های آن‌ها دارای مقاومت چندانی نیست، می‌توانند با اسکان در این مکان‌ها یا رفتن به خانه‌های اقوام خود از بروز خسارت جانی ناشی از بارش‌های اخیر جلوگیری کنند.


فرماندار تبریز گفت: خانه‌های مناطق حاشیه نشین تبریز به علت اینکه با مصالح کم دوام ساخته شده است در معرض خطر بوده و امکان خدمات رسانی در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی برای ساکنان آن‌ها غیرممکن یا به سختی مقدور است.


مهدوی با بیان اینکه در آینده نزدیک براساس توافق اولیه خانه‌های محله شهید بهشتی تبریز تملک و تخلیه خواهد شد، ادامه داد: خانه‌های این محله با بی توجهی به قوانین و ضوابط شهرسازی ساخته شده است.


وی یادآوری کرد: این منطقه از لحاظ توپوگرافی به شکل کاسه بوده و دیوار خانه‌های واقع در آن به کوه چسبیده شده و در اثر بارش‌ها مصالح کم دوام به کار رفته در آن‌ها مقاومت خود را از دست داده و در معرض خطر ریزش قرار دارند.


فرماندار تبریز با بیان اینکه در اثر بارندگی‌های اخیر ۵ خانه در این منطقه تخریب شده، ولی خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ خانه نیز در این محله در معرض خطر بوده و به تمامی خانه‌های واقع در این محله اخطار کتبی مبنی بر اینکه خانه‌های آن‌ها برای اسکان مناسب نیست و باید آن‌ها را تخلیه کنند، داده شده است.


مهدوی افزود: براساس آمار تاکنون ساکنان حدود ۱۵ تا ۲۰ خانه در این محله محل سکونت خود را ترک کرده و در مدارس اسکان یافته اند و جا برای ساکنان حدود ۷۰ تا ۸۰ خانه در مدارس وجود دارد.


وی با اشاره به اقدام‌های فرمانداری و دستگاه‌های خدمات رسان برای جلوگیری از بروز سیل و آسیب‌های جانی و مالی به شهروندان، گفت: چند کیلومتر از بستر رودخانه‌های دایمی تبریز از وجود ویلا‌های غیرمجاز آزاد سازی شده و این روند برای مشخص شدن حریم و بستر رودخانه‌ها ادامه خواهد داشت.


فرماندار تبریز یادآوری کرد: در زمان کنونی چندین دستگاه بولدوزر در مسیر رودخانه هربی به سمت پارک موزه دفاع مقدس تبریز مشغول بازگشایی بستر رودخانه از نخاله است تا در صورت بروز سیل مانعی در حرکت آب در مسیر خود ایجاد نشود.


مهدوی با اشاره به ضرورت وجود نخاله گاه در شهر‌های حومه تبریز و سایر شهر‌های استان، ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید از ریختن نخاله به بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

فراهم سازی محل اسکان ساکنان حاشیه نشین تبریز

برچسب ها: سیل ، حوادث ، اخباراجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.