معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از امشب به جو استان بارش باران‌های رگباری و تگرگ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در ساعت‌های پایانی امروز با ورود سامانه بارشی به استان ناپایداری افزایش یافته و موجب افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا هفته آینده در استان فعال خواهد بود، اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدام‌های لازم به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: در زمان کنونی (حدود ۱۰ صبح) کلیبر با ۱۵ و بستان آباد با ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بوده و دمای کنونی تبریز ۱۱ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام /ا

ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.