بارش شدید برف در دومین روز دومین ماه سال مردم بسیاری از مناطق آذربایجان شرقی را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بارش برف موجب افت شدید دما و بازگشت هوای زمستانی به این استان شده است.

مردم استان در شبانه روز گذشته همچنین شاهد وزش شدید باد بودند.

اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بیشترین وزش باد به میزان حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت از شهرستان‌های ملکان و مراغه گزارش شده و در همین زمان شدت وزش باد در تبریز هم ۵۸ کیلومتر بوده است.

هریس هم با ۳ درجه زیر صفر سردترین منطقه استان در شبانه روز گذشته بوده است.

همچنین مه غلیظ و لغزندگی محور‌های ارتباطی تردد در جاده‌های استان را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وجود کولاک در محور‌های ارتباطی استان و لغزندگی سطح جاده ها، رانندگان برای رفت و آمد در آن‌ها باید احتیاط کنند.

علیزاده افزود: رانندگان برای رفت و آمد در محور‌های ارتباطی به ویژه گردنه‌های برفگیر استان امکانات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی همچنین گفت: عوامل راهداری با استفاده از دستگاه‌های سبک و سنگین برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی در جاده‌های اصلی و فرعی استان مستقر هستند تا مانع از بسته شدن آن‌ها شوند.

براساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه بارشی امروز و فردا در استان فعال بوده و موجب بارش باران و برف، مه گرفتگی و در نواحی مستعد بارش تگرگ و کاهش محسوس دما می‌شود.

اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: این سامانه بارشی فردا از استان خارج می‌شود، اما سردی هوا تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ش

افت شدید دما در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه میشه تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی رو زود اعلام کنید