مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی و فعال از بعد از ظهر سه شنبه و کاهش محسوس دما از اواخر هفته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابراهیمی مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا قوی و فعالی را از بعد از ظهر سه شنبه ۲۷ فروردین تا یکشنبه یکم اردیبهشت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دو موج ناپایدار استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: نفوذ موج اول سامانه از بعد از ظهر سه شنبه ۲۷ فروردین تا پنجشنبه ۲۹ فروردین که فعالیت اصلی شاخه اول روز چهارشنبه خواهد بود، موجب ابرناکی و بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق) وزش تند باد‌های لحظه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: بارش تگرگ در نواحی مستعد، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، احتمال اصابت صاعقه و کاهش نسبی دما (۶-۴) درجه سیلسیوس پیش بینی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به موج دوم سامانه بارشی افزود: نفوذ موج دوم سامانه از روز جمعه ۳۰ فروردین بوده و موجب ابرناکی، بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کاهش محسوس دما (۱۲-۵) درجه سیلسیوس و وزش تند باد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

وی گفت: بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

انتهای پیام/ش

بارش باران در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار