مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو هفته گذشته عملیات مبارزه با ملخ صحرایی درشش استان جنوبی به سه برابر افزایش یافت.

مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کشور به سه برابر افزایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید معین نمینی مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از هفتم بهمن ماه پارسال تا سوم اردیبهشت امسال تنها ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به این آفت مبارزه شیمیایی صورت گرفته بود درحالیکه از چهارم ماه جاری تا کنون این رقم به حدود ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی از تامین اعتبار درخواست شده برای خریداری تجهیزات مورد نیاز سم پاشی از نوع وانتی، دستی و دنباله بند و همچنین پرداخت دستمزد کارگران و هزینه‌ای سوخت و تعمیر خودرو‌ها به عنوان مهم‌ترین دلایل افزایش عملکرد گزارش شده نام برد.

این مقام مسوول در سازمان حفظ نباتات کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز مبارزه همه جانبه با این آفت خطرناک در زمین‌های آلوده شش استان جنوبی (خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان) ادامه دارد.

وی سطح آلودگی ناشی از هجوم ملخ‌های صحرایی را (ازهفتم بهمن ماه تا کنون) بیش از ۲۵۲ هزار هکتار اعلام و با اشاره به ریزش‌های انجام شده و تخم ریزی ملخ‌ها پیش بینی کرد این رقم به ۴۰۰ هزار هکتار نیز برسد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ابراز داشت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۱۳۸ ریزش دسته‌های ملخ صحرایی داشته ایم که در نتیجه آن تعداد استان‌های آلوده نیز به هشت استان افزایش یافته است.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات کشور از هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به عنوان مناطقی نام برده شده که بیشترین سطح زمین‌های آلوده را داشته اند.

در این اطلاعات از ملخ صحرایی بالدار به عنوان خطرناک‌ترین آفت شناخته شده در دنیا نام برده شده که در صورت مبارزه نکردن به موقع ممکن است امنیت غذایی را حتی در سطح ملی تهدید کند.

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: با تلاش همه جانبه دست اندرکاران، همکاری مردم و حمایت استانداران از وارد آمدن هر گونه خسارت به زمین‌های زراعی وباغی استان‌های آلوده به این آفت خطرناک جلوگیری شده است.

افزون بر نیمی از مبارزه صورت گرفته علیه ملخ‌های بالدار صحرایی در بین هشت استان آلوده به این آفت به جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

انتهای پیام/ز

مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.