مدیرکل بیناد مسکن کردستان گفت: امسال ۱۲۷ طرح هادی روستایی با ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا قادری گفت: هم اکنون در ۵۱۶ روستای استان حداقل فاز اول طرح هادی اجرا شده که ۷۵ درصد جمعیت مشمول طرح در روستا‌های استان می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان یک هزار و ۶۹۵ روستا دارد، افزود: برای یک هزار و ۳۴۸ روستا که یک هزار و ۳۱۵ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، اجرای طرح هادی مصوب شده است.

قادری یادآور شد: طرح‌های هادی روستایی در پایان افق ۱۰ ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستا‌ها هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام سازی هستند که بازنگری این طرح در ۱۰۱ روستای استان به پایان رسیده و در ۴۳ روستای دیگر استان نیز امسال اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح های هادی روستایی در کردستان

 

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.