یکی از فعالان زن بازداشت شده در امارات متحده عربی که از سرطان رنج می‌برد، به علت تعلل در درمانش، در زندان درگذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «علیاء عبدالنور»، یکی از فعالان زن بازداشت شده در امارات متحده عربی، در زندان درگذشت. 

او که از سرطان رنج می‌برد، به علت تعلل در درمان او، در زندانی در ابوظبی درگذشت. مقامات اماراتی حاضر نشدند عبدالنور را برای درمان آزاد کنند. فعالان حقوق بشر از مقامات اماراتی خواسته بودند این فعال زن را با توجه به وخامت حال او، آزاد کنند.

علیاء عبدالنور که تا مدت‌ها خانواده‌اش از محل نگهداری او آگاهی نداشتند، در تماس تلفنی با خانواده‌اش فاش کرده بود یکسال است در زندان انفرادی نگهداری می‌شود و از ساده‌ترین حقوق انسانی محروم است.

جاسم راشد الشامسی، فعال سیاسی اماراتی، تاکید کرد مقامات این کشور علیاء عبدالنور و ده‌ها نفر دیگر از بازداشت‌شدگان را بدون ارائه هیچ مدرکی به تامین مالی تروریسم متهم کرده بودند.

او افزود: دستگاه قضایی امارات مستقل نیست که بتواند واقعیت را برای افکار عمومی آشکار کند. فعالان در امارات نمی‌توانند آزادانه سخن بگویند و نظام حاکم، قدرت مطلق دارد و محمد بن زاید آل نهیان (ولیعهد ابوظبی) ثروت‌های کشور را در اختیار خود گرفته است و آن‌ها را هر طوری که می‌خواهد هزینه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار