در این مطلب دستورالعمل تهیه خورش ریواس با نعنا و جعفری را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورش ریواس به خاطر طعم ترش ریواس، یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های فصل بهار است. این خورش را اگرچه می‌توان به ۲ روش پخت، ولی پخت آن همراه با نعنا و جعفری (مانند خورش کرفس) عطر و بوی بی نظیری دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این خورش خوشمزه آشنا شوید.

خورش ریواس با نعناع و جعفری

مواد لازم:

ریواس - یک کیلوگرم
گوشت - نیم کیلو گرم
پیاز- ۲ عدد
شکر - ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری
روغن - به میزان لازم
نمک و فلفل - به میزان لازم
نعنا تازه -۱۵۰ گرم
جعفری تازه - ۲۵۰ گرم

طرز تهیه:

ابتدا پیاز‌ها را پوست کنده و بعد از شستن ریز خرد کنید. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. پس ازآن، پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود. گوشت را بشویید و به صورت قیمه‌ای خرد کنید، سپس به پیاز داغ اضافه کنید و همراه آن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. حالا ۲ تا ۳ لیوان آب جوش به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید، در ظرف را بگذارید و تا پخت کامل گوشت روی حرارت متوسط اجاق گاز صبر کنید. در این فاصله ریواس‌ها را پوست کنید و بعد از شستن به قطعات ۳ سانتی متری یا به اندازه ۲ بند انگشت خرد کنید. نعنا و جعفری تازه را نیز پاک و بعد از شستن، ریز خرد کنید. در یک تابه کوچک، مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس نعنا و جعفری خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت دهید. بعد از آن که گوشت پخت، ابتدا نعنا و جعفری سرخ شده را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه حرارت دهید. بعد از آن ریواس را همراه شکر، نمک و فلفل اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر حرارت دهید.

نکات:

زمان جوشیدن خورش بعد از اضافه کردن ریواس نباید زیاد باشد، زیرا ریواس به سرعت له می‌شود. با توجه به این که ریواس طعم ترشی دارد، اگر خورش را با همین میزان ترشی دوست دارید، لازم نیست شکر اضافه کنید. مقدار نعنا نباید خیلی زیاد باشد، زیرا باعث تلخ شدن خورش می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار