اتحادیه پزشکان ترکیه اعلام کرد ۱۱ نفر از اعضای اصلی انجمن پزشکان این کشور به جرم انتقاد از حمله نظامی ترکیه به سوریه به یک سال و ۸ ماه حبس محکوم شدند.

حبس ۱۱ پزشک ترکیه‌ای به جرم انتقاد از حمله به سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۱ نفر از اعضای اصلی انجمن پزشکان ترکیه روز جمعه به جرم انتقاد از حمله نظامی ترکیه به سوریه در سال گذشته به حبس محکوم شدند.

اتحادیه پزشکان ترکیه اعلام کرد دادگاهی در آنکارا، پایتخت ترکیه ۱۱ نفر از اعضای فعلی یا اعضای سابق این اتحادیه را به جرم "تحریک به نفرت و دشمنی" به یک سال و ۸ ماه حبس محکوم کرده است.

اتحادیه پزشکان ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این "تصمیم شرم آور" اعلام کرد حنده آرپات، یکی از متهمان علاوه بر این، به گفته دادگاه به جرم "تبلیغ تروریسم" در شبکه‌های اجتماعی به یک و سال نیم حبس اضافی محکوم شده است.

این ۱۱ پزشک که در زمان انتقاد از حمله ارتش ترکیه به سوریه از اعضای اتحادیه پزشکان ترکیه بودند، در فوریه ۲۰۱۸ بعد از انتشار متنی انتقادی علیه حمله ترکیه به شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و ارزیابی جنگ به منزله "مشکل بهداشت عمومی" بازداشت شدند.
سیموس گوکالپ، یکی از این پزشکان در واکنش به این حکم به خبرگزاری فرانسه گفت "تصمیم امروز دادگاه حق زندگی در صلح را در ترکیه مجازات می‌کند. گفتن این که جنگ یک مشکل بهداشت عمومی است، خبری علمی است. این گفته به طور قانونی سرکوب شده است".

گوکالپ اعلام کرد "پزشکان علیه این حکم درخواست تجدید نظر خواهند داد. " به گفته وی، پنج نفر از پزشکان محکوم شده هنوز از اعضای اتحادیه پزشکان ترکیه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به طور علنی از امضاءکنندگان متن اتحادیه پزشکان ترکیه انتقاد و آن را بی شرمانه ارزیابی کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه ، سوریه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار