رئیس پروژه xCloud اعلام کرد، تست نسخه آزمایشی پروژه xCloud به پایان رسید.

پروژه xCloud در راه استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت نرم‌افزار و کنسول بازی است. از معروف‌ترین نرم افزار‌های این شرکت می‌توان به سیستم عامل ویندوز و مجموعه آفیس اشاره کرد. چند سالی است که نام مایکروسافت در صنعت کنسول بازی‌های ویدیویی سر زبان‌ها افتاده است. این شرکت با ساخت کنسول Xbox 360 به طور جدی رقیب شرکت سونی در حوزه کنسول بازی‌ها شد و توانست بسیاری از طرفداران و کاربران شرکت سونی را به طرف خود بکشد. از طرفی با ساخت عناوین انحصاری نظیر Forza Motor توانست طرفدارانش را بیش از پیش افزایش دهد.

جدید‌ترین کنسول این شرکت Xbox One نام دارد که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار جهانی شد. این کنسول سومین کنسول خانواده ایکس باکس و جانشین کنسول ۳۶۰ است. اما برخلاف نسخه قبلی، این کنسول نتوانست رقابت جدی با کنسول فعلی شرکت سونی یعنی PS4 داشته باشد و شرکت سونی با عناوین انحصاری متعدد توانست مایکروسافت را کنار بگذارد. به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت با معرفی نسخه جدید کنسول خانواده ایکس باکس در نمایشگاه E3، قصد ایجاد رقابتی جدید و تنگاتنگ با شرکت سونی را داشته باشد.

پروژه xCloud در راه است

اما این شرکت به تازگی در حال کار روی پروژه Xcloud است که در آن سخت افزار گیمر برای اجرای عناوین بازی اهمیتی ندارد. طبق این فناوری عنوان مورد نظر گیمر در سخت افزار‌های شرکت مایکروسافت اجرا می‌شوند و تنها سخت افزار مورد نیاز کاربر نمایشگر و اینترنت است. با این پروژه، کاربران نیازی به خرید سخت افزار جدید برای عناوین به روز ندارند و تنها با خرید اشتراک، عناوین مورد نظر خود را اجرا می‌کنند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرد: نسخه آزمایشی پروژه xCloud رو به اتمام است. فیلیپ اسپنسر، رئیس پروژه xCloud با انتشار توییتی خبر به پایان رسیدن نسخه آزمایشی پروژه مذکور را اعلام کرد. این خبر به معنای عرضه سیستم xCloud برای عموم مردم نیست و تازه وارد مرحله آزمایش داخلی به دست توسعه دهندگان آن، شده است.

به تازگی شرکت مایکروسافت جزییات جدید از این فناوری را منتشر کرده است که مهم‌ترین آن اجازه دادن استفاده و تهیه کنترلر سفارشی، که بستگی به نوع دستگاهی که بازی قرار است در آن بازی اجرا شود، است.


بیشتر بخوانید: حضور قهرمانان Avengers در نسخه جدید Fortnite 


انتهای پیام/

فناوری استریمینگ مایکروسافت در حال آماده سازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار