سازمان بسیج مستضعفان کشور و سپاه، درمان کودک مبتلا به بیماری نادر را در خراسان جنوبی برعهده گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پس از پخش گزارشی از رسانه ملی درخصوص وضعیت بیماری کودک ۵ ساله خوسفی، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور، از آمادگی این نهاد برای تقبل هزینه‌های درمان وی خبر داد.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی دیشب با حضور در جمع خانواده این کودک با اعلام این خبر گفت: بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران آمادگی دارد، یا هزینه‌های درمانی وی را پرداخت کند یا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سپاه پاسداران کار درمانی این کودک انجام شود.

وی  افزود: ما همچنین آمادگی داریم، اسکان و هزینه‌های حمل و نقل خانواده فاطمه زهرا را در مدت درمان پرداخت کنیم.

فاطمه زهرا هنرپیشه، کودک ۵ ساله اهل روستای معدن قلعه زری شهرستان خوسف، مبتلا به بیماری نادری به نام سندرم هنه کام است که گفته می‌شود در دنیا ۵۰ نفر به آن مبتلا هستند و در ایران تنها کودکی است که این بیماری را دارد.

کم بینایی، کم شنوایی، مشکلات ریوی و قلبی از جمله عوارض این بیماری است که این دختر کوچک هم اکنون، همزمان به آن‌ها دچار است.

رئیس بهزیستی خوسف گفت: سندرم هنه کام بیماری است که به علت کاهش ایمنی بدن، تمام بدن را درگیر می‌کند و شخص بیمار در بیشتر مواقع بیمار است.

مجیدی افزود: باید قلب و ریه فاطمه زهرا عمل جراحی شود و برای بهبود شنوایی، نیاز به سمعک ویژه دارد.

وی گفت: اداره بهزیستی به تنهایی قادر به تامین نیاز‌های درمانی این کودک نیست و خیران در این راه می‌توانند به ما کمک کنند.

آقای هنر پیشه پدر فاطمه زهرا کارگر معدن مس قلعه زری است که از عهده هزینه‌های بالای درمان فرزندش برنمی آید و    مجبور است فاصله ۱۸۰ کیلومتری این روستا تا مرکز استان را بار‌ها طی کند.  

انتهای پیام / ط آ

کودکی مبتلا به بیماری نادر  در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار