نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها درباره مشکلات موجود در شوراها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرزاق موسوی عضو هیات رئیسه و نایب رئیس عالی استان‌ها و نماینده استان فارس در هفدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی شورا‌ها در انجام وظایف مذکور با موانعی روبرو است که مهمترین آن‌ها عبارتند از رویکرد محدود کننده به حوزه صلاحیت و اختیارات شورا‌ها توسط برخی نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌شود.

وی افزود: فقدان منابع مالی حداقلی و عدم پیش بینی منابع مالی برای شورا‌های بخش، شهرستان و استان از دیگر موارد است.

نماینده استان فارس ادامه داد: نبود تناسب بین اختیارات و وظایف شورا‌ها از دیگر مشکلات در این زمینه است.

موسوی ادامه داد: فقدان ضمانت اجرایی تصمیمات شورا‌ها (هیأت تطبیق) در عملکرد برخی هیأت‌های تطبیق، در تعارض با رأی و اراده مردم و تصمیمات نمایندگان آن‌ها است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ضعف، آموزش و نظارت در شورا‌های شهر و روستا از دیگر مشکلات است.

موسوی: دو شغله بودن برخی از اعضای شورا‌ها به ویژه در شهر‌های بزرگ از دیگر معضلات است.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی و تبیین فعالیت‌های شورا‌ها یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه پیشنهادات خود را برای حل برخی از مشکلات این گونه مطرح کرد و گفت: اعتماد دولت و مجلس به نمایندگان شورا‌ها و اعضای آن‌ها، با تصویب طرح جامع مدیریت شهری و روستایی و حمایت‌های قانونی لازم می‌تواند در رفع موانع تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همکاری مجلس و دولت در بازنگری و اصلاح قانون شورا‌ها با هدف ایجاد شرایط استفاده از مشارکت مردم، ظرفیت‌های محلی و کاهش هزینه‌های اداره شهر‌ها و روستا‌ها می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات داشته باشد.

موسوی ادامه داد: تصویب طرح تأمین منابع مالی شورا‌ها در شورای عالی استان‌ها و هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: توجه جدی به دو مقوله آموزش و نظارت بر برنامه‌ها و مأموریت‌های شورای عالی استان‌ها می‌تواند مفید باشد.


بیشتر بخوانید: انتقاد الویری از غیبت رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها


وی افزود: همکاری دولت با شورای عالی استان‌ها در انجام وظایف قانونی، به ویژه در موضوع جلوگیری از تبعیض یکی دیگر از راهکار‌های حل برخی از مشکلات است.

موسوی گفت: همکاری نمایندگان دولت و نظام در شهرستان‌ها و استان‌ها با شورا‌های اسلامی شهر، روستا، بخش، شهرستان و استان در جهت دستیابی به اهداف و اجرای مطلوب وظایف شورا‌ها نیز از دیگر مواردی است که در پیشبرد اهداف می‌تواند چاره ساز باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار