مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت:پیش بینی میشود امسال ۱۴ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان تولید شود.

پیش بینی امسال تولید توت فرنگی در شهرستان بابلسربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به کشت توت فرنگی در سطح ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار تن از این محصول در شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: توت فرنگی با عطر و طعم بی نظیرش یکی از پرکاربردترین میوه‌ها در صنایع غذایی است که انواع دسر، کیک، شکلات، بستنی و فرآورده‌های آن در صنایع غذایی از جمله فرآورده‌های استفاده از این میوه‌ی خوشمزه می‌باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با رشد تقاضای انواع میوه خشک، چیپس میوه، دمنوش‌های گیاهی و به دنبال آن دمنوش‌های میوه‌ای در میان مصرف کنندگان، تولید این محصولات نیز افزایش داشته است.

رحمانی گفت: توت فرنگی محصولی سرشار از آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین c، آنتی اکسیدان با قابلیت ضد سرطانی و خواص درمانی برای انعقاد خون، کسیه صفرا و مثانه است که همچنینخواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی هم از دیگر مزیت‌های این میوه می‌باشد که استفاده مداوم از آن موجب نشاط و شادابی در افراد می‌شود که همین عامل باعث شده که میوه خشک توت فرنگی خیلی سریع کاربرد خود را در صنعت پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر افزود: برای تهیه میوه خشک و دمنوش الزامی به استفاده از میوه لوکس و کامل نیست و می‌توان با رفع قسمت‌های لک دار توت فرنگی، از بخش‌های سالم آن استفاده کرد، بدین معنا که میوه خشک‌های خرد شده و حتی در مواردی پودر شده نیز برای تهیه دمنوش مناسب می‌باشد.

وی گفت: با سیلاب فروردین ماه امسال و به دنبال آن پوسیدگی بخش زیادی از میوه‌های توت فرنگی، شرکت‌هایی در بهنمیر اقدام به تولید میوه خشک و دمنوش این میوه نمودند که علاوه بر استفاده بهینه از محصولات کشاورزی آسیب دیده، موجب اشتغال زایی نیز می‌شود.
انتهای پیام/س


کشت توت فرنگی در ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بابلسر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.