اینتل به دلیل توافق اپل و کوالکام، بخش تولید مودم 5G خود را غیرفعال کرد

پس از توافق اپل و کوالکام بر سر تامین مودم‌های 5G برای محصولات آیفون، اینتل دیگر دلیلی برای تولید مودم‌های 5G نمی‌بیند.

اینتل به دلیل توافق اپل و کوالکام، بخش تولید مودم 5G خود را غیرفعال کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند وقت اخیر اخبار زیادی در مورد نزاع میان دو شرکت اپل و کوالکام منتشر شد و این درگیری به یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه فناوری تبدیل شده بود، مشکلات میان اپل و کوالکام برای شرکت‌های دیگری همچون اینتل اهمیت زیادی داشت زیرا نتیجه آن، برنامه‌های آینده اینتل را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد. نزاع اپل و کوالکام بر سر حق استفاده از طرح‌های کوالکام بود، این شرکت ادعا کرده که اپل برخی ایده‌های آن‌ها را دزدیده و در حال حاضر در آیفون‌های خود مورد استفاده قرار داده و باید غرامت بپردازد. این جنجال مدتی به طور کشید اما پایانی خوش برای هر دو شرکت داشت، در دل این دعوا اپل و کوالکام بر سر تامین مودم‌های 5G محصولات اپل به توافق رسیدند، به این ترتیب مجددا کوالکام مودم‌های اپل را تامین خواهد کرد اما همانطور که گفته شد این دعوا بر روی سرنوشت شرکت اینتل نیز تاثیر گذار بود.

اینتل به دلیل توافق اپل و کوالکام، بخش تولید مودم 5G خود را غیرفعال کرد

اینتل که خود را آماده می‌کرد تا تامین کننده اصلی مودم‌های اپل باقی بماند، حال دیگر مشتری بزرگی برای مودم‌های 5G خود ندارد و تصمیم گرفته تا این بخش را به طور کلی واگذار کند. باب سوان، مدیرعامل اینتل در مصاحبه‌ای با وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد:" با توجه به توافق کوالکام و اپل، تشخیص دادیم که دیگر راهی برای درآمد‌زایی از فناوری تولید مودم 5G نداریم. "

اینتل به دلیل توافق اپل و کوالکام، بخش تولید مودم 5G خود را غیرفعال کرد

به این ترتیب ساعاتی پس از انتشار خبر توافق اپل و کوالکام، اینتل اعلام کرد که دیگر مودم 5G تولید نخواهد کرد. در آن زمان برخی شایعات خبر از آن می‌دادکه اپل از کمی پیش‌تر می‌دانست که اینتل می‌خواهد بخش تولید مودم خود را واگذار کند و به همین دلیل به ناچار با کوالکام قرارداد امضا کرد. اما بعد بلومبرگ در گزارشی اعلام کردکه اپل، شرکت اینتل را برای تامین مودم‌های 5G مناسب نمی‌دید و به همین دلیل مجبور شد تا نزاع طولانی مدت خود با کوالکام را پایان دهد تا بتواند با این شرکت برای تامین مودم 5G به توافق برسد.

اینتل به دلیل توافق اپل و کوالکام، بخش تولید مودم 5G خود را غیرفعال کرد

البته اینتل مودم‌های 4G LTE آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل را تولید خواهد کرد اما به دلیل بی‌اعتمادی اپل به این شرکت بخش 5G آن از کار خواهد افتاد. اما اینتل به طور کلی تولید محصولات 5G را کنار نخواهد گذاشت، این شرکت همچنان به ساخت محصولات زیرساختی و شبکه برای اینترنت 5G ادامه می‌دهد و تنها بخش تولید مودم 5G برای تلفن‌های هوشمند را واگذار خواهد کرد، این یک موقعیت خوب برای اینتل است تا با کسب درآمد حاصل از فروش بخش مودم 5G، بتواند بر روی دیگر بخش‌ها سرمایه‌گذاری کرده و کسب‌و‌کار خود را توسعه دهد.


بیشتر بخوانید: رندر جدید گوشی Honor 20 Pro در رنگ سفید منتشر شد +عکس 


انتهای پیام/

توقف تولید مودم 5G توسط اینتل

برچسب ها: فناوری ، اینتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار