نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: قرارگاه فرهنگی استان در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد و پنج اصلی و مهم استان را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در همایش همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان که در ماهان برگزار شد گفت: دشمنان از راه‌های مختلفی برای از بین بردن تمدن‌های بزرگ ورود پیدا می‌کنند و معتقد هستند چنین راه حل‌های می‌تواند هر قدرتی را به سقوط بکشاند.

وی افزود: آن‌ها اعتقاد دارند فکر‌های مادران در خانواده باید عوض شود و این خود یکی از مراحل مهم شکست هر تمدنی است و نیازی به لشکرکشی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:  دومین نوک تیر دشمنان به سمت نظام تعلیم و تربیت است و اعتقاد دارند اگر این نظام از درون متلاشی شود و معلمین و اساتید در اختیار دشمن قرار بگیرند می‌تواند نقطه عطفی در شکست هر تمدنی باشد.

وی سومین حربه دشمنان را هدف قرار دادن خواص جامعه برشمرد و گفت: در سه حوزه نظام تعلیم و تربیت دچار اشکال هستیم و نباید دل خوش باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: ساختار‌ها در نظام تعلیم و تربیت علیل و ضعیف هستند و نمی‌شود به آن‌ها دل خوش کرد و اگر اینطوری جلو برویم به جای اینکه دشمن در مقابل ما زانو بزند آن‌ها به اهداف خودشان خواهد رسید.

وی یکی دیگر از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت را رویکرد‌ها را عنوان کرد و ابراز داشت: رویکرد‌ها باید عاقلانه، عالمانه، مخلصانه و انقلابی باشند و این رویکرد‌ها در نظام تعلیم و تربیت نیاز به اصلاح و تأمل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تجدید در عملکرد‌ها را محور سوم مشکلات برشمرد و گفت: قرارگاه فرهنگی استان در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد و پنج اصلی و مهم استان را پیگیری خواهیم کرد.

امام جمعه کرمان کمک دلسوزانه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را از مسائل اصلی این قرارگاه عنوان کرد و در ادامه تقویت بنیان خانواده، حوزه‌های علمیه و مساجد را از دیگر اولویت‌های این قرارگاه برشمرد.

وی به زندان‌های جرایم مالی غیرعمد هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۶۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح استان داریم که انشالله در ماه مبارک رمضان و جشن گلریزان و با محوریت همه امامان جمعه این کار خداپسندانه انجام و به زودی زندانی‌ها آزاد شوند.

انتهای پیام/ی

همایش همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

برچسب ها: نمازجمعه ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.