پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: لیدرها نقش اساسی  در آرام کردن فضای ورزشگاه ها دارند و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: تماشاچی ها باید صبور باشند و پرخاش به یکدیگر نکنند و دراین زمینه فرهنگ سازی باید صورت بگیرد و لیدرها نقش اساسی  در آرام کردن فضای ورزشگاه ها دارند.

او ادامه داد: کانون هواداران باید لیدرهایی انتخاب کنند که بتوانند تماشاچیان متخلف را بیرون بیاندازند و در بازی شب گذشته مشاهده کردیم که لیدرها نتوانستند از عهده این کار برآیند و 245 نفر مصدوم شدند و یک نفر هم فوت کرد.

بازیکنان باید خویشتن دار و صبور باشند 

عربشاهی درباره اعتراض بازیکنان به داور بازی و نقش آنها در تحریک تماشاگران گفت: من هم سالیان سال برای پرسپولیس و تیم ملی فوتبال بازی کردم اما هیچ وقت به داوری اعتراض نکردم. به هر حال بازیکنان ما باید خویشتن دار و صبور باشند و تعصب به تیم دلیل نمی شود که هر خطایی صورت گرفت به طرف مقابل پرخاش کنند. اگر داور اشتباهی هم می کند بازیکن حق اعتراض ندارد.

عربشاهی: لیدرها نقش اساسی در آرام کردن فضای ورزشگاه ها دارند

تماشاگران باید ثابت کنند در جهان نمونه هستند 

او ادامه داد:  پرخاشگری بازیکنان به این موضوع برمی گردد که فرهنگ سازی در باشگاه های ما صورت نمی گیرد. مدیران و کادر فنی تیم ها باید خویشتن دار باشند و به داور بازی اعتراض نکنند. تیم هایی همانند پرسپولیس که هوادار دارند باید مراقب باشند چرا که اعتراضات بازیکنان باعث می شد جو ورزشگاه بهم بریزد و برخورد میان هواداران ۲ تیم صورت بگیرد.  ما ایرانی ها فرهنگ بالایی داریم و تماشاگران ما باید ثابت کنند که  در جهان نمونه هستند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره نقش لیدرها در کنترل هواداران بیان کرد: در زمانی که ما بازی می کردیم کانون هواداران وجود نداشت اما اکنون باشگاه ها کانون هواداران دارند و لیدرها نقش مهمی برای هواداران خود دارند و آنها باید تماشاگران خاطی را از ورزشگاه خارج کنند.

اسماعیل بیگی کاری نمی کند تا تنش در ورزشگاه ایجاد شود 

عربشاهی درباره اینکه سپاهانی ها معتقدند که عباس اسماعیل بیگی باعث ایجاد تنش در بازی شده است، گفت: متاسفانه ما خیلی زود درباره افراد قضاوت می کنیم و افراد را بدون دلیل و سند تخریب می کنیم به نظرم اسماعیل بیگی کاری نمی کند که باعث تنش در ورزشگاه شود.

عربشاهی: لیدرها نقش اساسی در آرام کردن فضای ورزشگاه ها دارند

عربشاهی درباره اینکه اعتراضات کادر فنی باعث تحریک تماشاگران می شود، گفت: بله کادر فنی وظیفه اش رهبری تیمش است وافراد حاضر در نیمکت از جمله سرپرست، مربیان و بازیکنان ذخیره  نباید حرکت زشتی کنند که هواداران تحریک شوند و این کار زشتی است. به هر حال فوتبال حرفه ای این رفتارهای زشت را نمی پسندد. مربی حرفه ای فوتبال نباید چنین کارهای زشتی انجام بدهد که در تحریک تماشاگران موثر باشد.

افراد نباید در فضای مجازی رجز خوانی کنند 

او درباره اینکه برخی از افراد در فضای مجازی باعث تحریک تماشاگران می شوند، بیان کرد: اظهارات برخی از افراد در فضای مجازی باعث می شود که هواداران تحریک شوند و از این کار باید پرهیز کنند. به نظرم افراد نباید در فضای مجازی رجز خوانی کنند و فقط تیم های خود را تشویق کنند و به تماشاگران حریف بی احترامی نکنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره نقش مسئولان اجرایی برای ایجاد آرامش و امنیت در ورزشگاه ها بیان کرد: مسئولان اجرایی کار خود را به خوبی انجام می دهند و فرهنگ سازی باید از طریق باشگاه ها صورت بگیرد. باشگاهها و لیدرها نقش مهمی در ایجاد آرامش در سکوها دارند و قبل ازبازی باید با تماشاچیان صحبت کنند که فقط تیم خود را تشویق کنند و با هواداران حریف درگیر نشوند.


بیشتر بخوانید:

پرسپولیس صفر - سپاهان صفر/ زور پروفسور و ژنرال به هم نرسید

خبرنگاران نشست خبری قلعه نویی را تحریم کردند

ترکیب پرسپولیس برابر سپاهان مشخص شد


انتهای پیام/

اظهارات پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با حواشی در فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار