کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد و بحث شخص خاصی در میان نیست.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حواشی که در دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان رخ داد اظهار کرد: این اتفاقات ریشه در فرهنگ ورزشی ما دارد، نمی‌خواهم به فرهنگ مردم کشورمان بی احترامی کنم، اما من اعتقاد دارم بحث یک مربی و یک بازیکن خاص نیست ما در ساختار فرهنگی ورزش کشورمان مشکل اساسی داریم. تربیت نامناسبی که من فوتبالیست شده ام نیز روی این موضوع تاثیر گذار است.

لطیفی: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد

مدیران برای ماندن روی مربیان فشار می آورند

او ادامه داد: بخش دیگر فشار‌های فزاینده‌ای است که روی بازیکنان، مربیان و مدیران وجود دارد. ریشه مشکلات و تاثیرگذارترین قسمت به نظر من مدیران هستند. مدیران برای اینکه بتوانند در جایگاه خودشان باقی بمانند به دنبال کسب نتیجه هستند به مربیان و بازیکنان فشار می‌آورند.

تماشاچیان فوتبال ما خیلی منطقی فکر نمی‌کنند

لطیفی در مورد تماشاچیان فوتبال کشورمان گفت: تماشاچیان فوتبال ما خیلی منطقی فکر نمی‌کنند و به هر طریق ممکن می‌خواهند تیمشان نتیجه بگیرند و پیروز شود. این اتفاق باعث می‌شود فشار وحشتناکی به مجموعه آن تیم وارد شود.

لطیفی: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد

در بالاترین سطح فوتبال دنیا چنین اتفاقاتی را نمی بینیم

او در مورد چنین اتفاقاتی در بالاترین سطح فوتبال دنیا بیان کرد: در بالاترین سطح فوتبال دنیا به عنوان مثال دیدار تیم‌های منچسترسیتی و تاتنهام می‌بینیم که تماشاگران در یک قدمی بازیکنان و مربی قرار دارند و در آن سطح از مسابقات که تمام دنیا این بازی را می‌بینند کوچکترین اتفاقی رخ نمی‌دهد. به فاصله‌ی ۱۰ ثانیه صعود و حذف یک تیم تغییر کرد، اما کوچکترین اعتراضی نه از طرف بازیکنان و مربیان صورت گرفت و نه تماشاچیان.

سالیان سال است که شاهد این اتفاقات در فوتبال کشورمان هستیم

لطیفی در مورد مشکل فرهنگسازی در فوتبال کشورمان گفت: واقعیت این است که ما در این زمینه عقب هستیم و نیاز به فرهنگسازی داریم. این اتفاقات مختص به بازی روز گذشته تیم‌های پرسپولیس سپاهان نیست و سالیان سال است که ما شاهد این اتفاقات در فوتبال کشورمان هستیم. حساسیت بالایی که فوتبال دارد باعث رخ دادن چنین اتفاقات تلخی می‌شود.


بیشتر بخوانید:‌

فنونی زاده: باشگاه‌ها تنها اسم فرهنگی را روی اسم خود دارند/ لیدر‌هایی که پول‌های آنچنانی می‌گیرند باید روی فضای استادیوم کنترل داشته باشند

داورزنی:فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر به اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس ورود کند

فتاحی: منظور یزدانی پرسپولیسی‌ها نبودند/ مگر بازی در اصفهان برگزار شد که پاسخگو باشیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار