منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، با جذب سرمایه گذار، تاکنون زمینه اشتغال 795 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زارعی ، معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: این تعداد شغل با سرمایه  141 میلیارد و 700 میلیون تومانی سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است.

وی تعداد این سرمایه گذاران را 45 گروه اعلام کرد و افزود: 4 گروه از این سرمایه گذاران خارجی و از کشورهای افغانستان، ایتالیا و چین هستند.

زارعی گفت: هم اکنون حدود 13 واحد صنعتی و 18 دفتر خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و قطعه منفصله آن در ماهیرود مستقر و مشغول فعالیت هستند.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به عقد قراداد 7 گروه سرمایه گذاری از اسفند پارسال تاکنون در این منطقه افزود: این سرمایه گذاریها شامل کارخانه آرد، 2 واحد تولید قطعات پلاستیکی در منطقه ویژه اقتصادی و 4 انبارکالا در قطعه منفصله است که راه اندازی آن 43 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 95 فرصت شغل به دنبال دارد.

زارعی گفت: از آغاز امسال هم با 3 گروه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حال رایزنی هستیم که با قطعی شدن آنها زمینه اشتغال بیشتر و تبدیل منطقه منفصله ماهیرود به بندر خشک فراهم می شود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی همچنین از ایجاد زیرساختهای این منطقه در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد :خط انتقال گاز، برق و آب که دغدغه های اصلی سرمایه گذاران این منطقه بوده است، تا پایان امسال اجرا شود.

زارعی اشاره ای هم به بازگشایی درب صادراتی قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در اسفند کرد و گفت: روزانه به طور میانگین 150 کامیون و تانکر ایرانی و 90 کامیون افغانی در این قطعه، تخلیه و بارگیری می شوند که بازگشایی این در، هزینه های ترانزیتی را کاهش داده است.

انتهای پیام/ک

ایجاد زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.