مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح محدودیت کشت این محصول براساس راهبرد سازمان جهاد کشاورزی در یک برنامه چند ساله اجرا می‌شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : برای تحقق این امر امسال هیچ گونه حمایتی از سوی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای شالیکاران به ویژه از نظر کود و سم انجام نخواهد شد.

وی ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دنبال کشت جایگزین محصولاتی مانند حبوبات برای برنج در استان است.

راستین نسب توضیح داد: محدودیت کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور به جز چند استان اقدامی در راستای کاهش بروز پدیده کم آبی و جلوگیری از اُفت آب‌های سطحی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پارسال حدود سه هزار هکتار از شالیزار‌های این استان زیر کشت برنج رفت در حالی که سال ۱۳۹۶ بیش از پنج هزار هکتار برنج کشت شده بود.

وی بیان کرد: با توجه به مصرف زیاد آب برای کشت محصول برنج امسال شالیکاران تنها در حاشیه رودخانه‌ها اقدام به کشت برنج کنند.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.

انتهای پیام/غ

عدم حمایت از شالیکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.