مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر بارش‌های بهاری، برف موجود در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به طور کامل آب شد.

تمام برف کوهرنگ آب شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به دنبال بارش‌های سیل آسا در روزهای اخیر، ارتفاع برف امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ در ایستگاه هواشناسی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به صفر رسید.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۵۷۰ میلیمتر باران در کوهرنگ بارید که منجر به آب شدن برف ۱۲۰ سانتیمتری در چلگرد و پیست اسکی این شهرستان شد.

پارسا، میزان برف در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان کوهرنگ را هم اکنون حدود سه متر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش‌های سال زراعی جاری در کوهرنگ به بیش از دو هزار میلیمتر رسید اضافه کرد: این بارش‌ها در بهبود منابع آب استان نقش مؤثری نداشت و آب حاصل از آن به استان‌های مجاور سرازیر شد.

پارسا ادامه داد: هر ۱۱ دشت استان که بیشتر آن‌ها ممنوعه بحرانی است، از بارش‌های فروردین‌ماه جاری بی‌بهره‌ ماند زیرا نفوذ آب‌های سطحی به ویژه در استان مرتفع چهارمحال و بختیاری به سختی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با این وجود، بر اثر بارش‌ها برخی تالاب‌ها و چشمه‌ها در چهارمحال و بختیاری احیا شد که می‌تواند بخشی از تبعات ناگوار خشکسالی بر محیط زیست استان را مهار کند.

کوهرنگ از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

برف‌های سطح چلگرد آب شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار