با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی، اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری کتابخوانی کتابنوش در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه جشنواره کشوری کتابنوش، گفت: طرح کتابنوش موجب شد نوجوانان در ایام فراغت تابستان، حجم زیادی از کتاب‌ها را مطالعه کنند که امری بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بود، افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در خصوص کتابخوانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که کمک بزرگی به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان کرد.

حیدری ادامه داد: یکی از مشکلات مهم ناشی از عدم کتابخوانی در کشور، ترویج معضلات اجتماعی است، چرا که کتابخوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش علم و آگاهی و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه قشر جوان و نوجوان با مطالعه، جامعه را سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی نگه می‌دارد، بیان داشت: افزایش سرانه مطالعه برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی محاسن فراوانی دارد، جشنواره کتابنوش و این‌گونه اقدامات در توسعه فرهنگ بسیار کمک کننده است.


بیشتر بخوانید


حیدری با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به استان تخصیص داده شد، گفت: در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی، در مدارس استان اعتبارات خوبی مصوب شد، همچنین توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها و به‌روز رسانی امکانات کتابخانه‌ها نیز در این دولت انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید به مسئولان فرهنگی استان در خصوص گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، بیان کرد: مسئولان موظفند همچنان اهتمام جدی و تلاش در گسترش توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه داشته باشند.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هفتمین جشنواره کشوری کتابنوش با حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور از ۱۸ الی ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ در مجموعه ورزشی شهدای شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان از هر استان براساس کنشگری دانش‌آموزان متفاوت بوده و دانش‌آموزانی موفق به شرکت در جشنواره کشوری هستند که امتیاز بیشتری را کسب کرده باشند.

امیریان بیان داشت: در رویکرد اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی، دانش‌آموزان خود را به عنوان یک فعال حوزه کتاب شناخته و به این هویت افتخار می‌کنند، در کنار این هدف‌گذاری تلاش بر این است که دانش‌آموزان سیر مطالعاتی منطقی داشته باشند و علاقه به مطالعه و عمق‌بخشی به مطالعات در آنها افزایش یابد.

وی ادامه داد: در فرایند اجرایی این دوره از جشنواره، دانش‌آموزان در قالب تیم‌های چند نفره مشخص و همه چالش به صورت گروهی با همراهی مربیان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار