مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای ایجاد زیرساخت سامانه توزیع بار مجازی در استان صورت گرفته است و به زودی اجرایی خواهد شد.

روح الله غلامی با بیان اینکه توزیع عادلانه بار از درخواست‌های مهم رانندگان کامیون‌ها است، اظهار داشت" در زمان حاضر سامانه توزیع بار در استان به صورت حضوری و سنتی است و همین مساله موجب بروز مشکلاتی ازجمله رفت و آمد‌های اضافی و توزیع ناعادلانه بار و برخی مسائل بین بخشی را به دنبال دارد.

وی افزود: در زمان حاضر سالن اعلام بار به صورت حضوری و تمام بستر‌ها و کمیسیون‌ها برای کسانی که اگر مشکلی داشته باشند فراهم و مشخص شده است.

غلامی اظهار داشت: قرارداد اجرای سالن اعلام بار با انجمن شرکت‌ها و نظارت برآن نیز برعهده انجمن رانندگان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص مجازی کردن سامانه توزیع بار در استان گفت: با مجازی شدن این زیرساخت ۹۰ درصد مشکلات رانندگان در خصوص توزیع عادلانه بار برطرف می‌شود که در زمان حاضر بستر‌های این زیرساخت فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: برای مجازی کردن زیرساخت توزیع عادلانه بار یک سری پیش زمینه‌های اداری و حقوقی از جمله مصوبه شورای تامین نیاز است که در آینده نزدیک این مشکلات برطرف می‌شود.

غلامی بیان داشت: براساس رایزنی‌های انجام شده بسیاری از زیرساخت‌های پایانه بار در استان از جمله آب، اغذیه فروشی، روشنایی محوطه، دوربین‌های مداربسته، ورودی سردرب پایانه، مدیریت تجهیزات، مرکز استراحت در راستای رفاه حال رانندگان کامیون‌ها ایجاد شده و بسیاری از دیگر زیرساخت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تلاش می‌شود برخی از موضوع‌ها و مشکلات در این خصوص طبق بستر‌های حقوقی، قضایی و قانونی با همکاری صنف برطرف شود.

غلامی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار در این استان گفت: در زمان حاضر میانگین عمر این ناوگان ۱۹.۵ سال است.

وی یادآور شد: سال گذشته پنج میلیون تن بار و امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار در استان جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

غلامی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ راننده در قالب ۹هزار و ۲۳۲ دستگاه کامیون و ۶۴ شرکت باربری کار جابه جایی بار در چهارمحال و بختیاری را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار