فرماندار سلسله گفت: سیلاب چهار هزار و پانصد میلیارد ریال به شهرستان سلسله خسارت وارد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرماندار سلسله در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: سیلاب چهار هزار و پانصد میلیارد ریال به شهرستان سلسله خسارت وارد کرد.

خسروی، با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شد که عمدتاً خسارت به مزارع و اراضی کشاورزی بود، اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر، حجم سیلاب شهر الشتر به‌تن‌هایی ۵۱۰ مترمکعب در ثانیه بود که اگر مدیریت نمی‌شد می‌توانست خسارات بسیاری به بار آورد.

وی با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان از یک هفته پیش از شروع بارش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل ورود کرد، افزود: با حضور بخشداران و همکاری دهیاران تمامی رودخانه‌ها، انهار و گذر‌های آب لایروبی و در مسیر‌هایی که احتمال ریزش کوه و یا رانش جاده وجود داشت، تجهیزات راهداری و اکیپ‌های امدادی مستقر شدند تا حادثه ناگواری رخ ندهد.

فرماندار سلسله با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی روستای چشمه طلا از دهستان قلایی به دلیل شکسته شدن پل ارتباطی این روستا در سیلاب اخیر، عنوان کرد: پیش از شروع بارش‌ها در این روستا، یک دستگاه بولدوزر و یک اکیپ امدادی از هلال‌احمر مستقرشده بود که خوشبختانه اکنون راه نفر رو این روستا برقرارشده و تجهیزات فرستاده‌ایم که راه ماشین‌رو آن نیز تا چند روز آینده ایجاد شود.

خسروی ادامه داد: در شهرستان سلسله باوجود رانش‌های زمین قطعی گاز نداشتیم، تنها برق چند روستا قطع شد که سریعاً با کمک نیرو‌های اداره برق، مشکل این روستا‌ها فوراً برطرف و ۱۵ روستایی نیز که قطعی آب آشامیدنی پیدا کرده بودند به‌سرعت رفع مشکل شدند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر و بدون وقفه اعضای مدیریت بحران شهرستان طی ۷۲ ساعت حالت بحرانی شهرستان، خاطرنشان کرد: طی مدت وقوع سیل در شهرستان، شهرداری‌های الشتر و فیروزآباد با ایجاد کانال‌های حائل و لایروبی جداول و کانال‌ها اجازه ندادند که سیلاب به شهر ورود کرده و برای مردم مشکل ایجاد نماید.

فرماندار سلسله تصریح کرد: حدود ۱۰۰ پل ارتباطی و ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان نیز دچار خسارت شده‌اند و یک نفر هم براثر تخریب پل نوساز کاکارضا جان خود را از دست داد که ناشی از کم‌کاری پیمانکار طرح بوده و پرونده قضایی آن در دست بررسی است.

خسروی ادامه داد: پیمانکارانی که با زد و بند با ناظرین خسارت‌های سنگین بر دولت تحمیل کرده‌اند باید جوابگو باشند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

وی ادامه داد: خسارت کسانی را هم که در حریم رودخانه‌ها اقدام به کشت و یا ساخت‌وساز کرده‌اند اعلام نکردیم تا این قبیل افراد نیز درس عبرت بگیرند که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنند.

انتهای پیام/پ

سیلاب  بیش از۴هزار میلیارد ریال به سلسله خسارت وارد کرد

برچسب ها: سلسله ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.