مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از رتبه اول این شهرستان در تولید توت فرنگی پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به آغاز فصل برداشت توت فرنگی در این شهرستان گفت: ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بابلسر  امسال به کشت توت فرنگی اختصاص یافت.
 
وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن توت فرنگی از این اراضی برداشت و روانه بازار شود.

رحمانی با اشاره به اینکه سیل ابتدای امسال و به دنبال آن آبگرفتگی زمین‌های زراعی خسارات زیادی به بخش کشاورزی این شهرستان به ویژه مزارع توت فرنگی وارد کرد، گفت: با توجه به حسایت بالای توت فرنگی به آبگرفتگی، ماندن آب در مزارع موجب پوسیدگی بخش زیادی از بوته‌ها و میوه‌ها شد.

وی افزود: استفاده از کود‌های حاوی پتاسیم، کلسیم، سیلیس و قارچ کش‌های برای افزایش مقاومت میوه و پیشگیری از پوسیدگی توت فرنگی مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر افزود: با توجه به تازه خوری میوه توت فرنگی، استفاده از قارچ کش‌های بیولوژیک حاوی تریکودرما به جای قارچ کش‌های شیمیایی برای تولید محصول سالم توصیه می‌شود.

وی افزود: استفاده از کود‌های حاوی بر و روی را برای افزایش گلدهی و استفاده متناسب از عناصر ماکرو (ازت، فسفر و پتاس) و میکرو (روی، بر، آهن و منیزیم) برای افزایش کمی و کیفی محصول بسیار موثر است.

رحمانی گفت: با توجه به کوتاه بودن فاصله بین برداشت ها، کود‌های تقویتی محلول پاشی شده فرصت کافی برای تجزیه و تبدیل به موادغذایی در گیاه را ندارند، بنابراین می‌توان در زمان میوه دهی از کود‌های تقویتی به روش کود آبیاری استفاده کرد.

وی افزود: بابلسر با دارا بودن اراضی مستعد، شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/س

پیش بینی  تولید ۱۰ هزار تن توت فرنگی امسال در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.