کشت توت فرنگی در ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: پیش بینی می‌شود امسال با میانگین تولید ۱۶ تن توت فرنگی در هکتار ۱۳ هزار تن توت فرنگی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به آغاز کشت توت فرنگی در زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه سال زراعی گذشته  ۷۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص یافت، گفت: پیش بینی می‌شود امسال با میانگین تولید ۱۶ تن توت فرنگی در هکتار ۱۳ هزار تن توت فرنگی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه هرساله کشت توت فرنگی تا پایان آذرماه در این شهرستان ادامه دارد، افزود: توت فرنگی از محصولات مهمی است که در سطح بابلسر بویژه در منطقه بهنمیر کشت می‌شود.

رزاقی گفت: بابلسر با دارا بودن اراضی مستعد، شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود و رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کشت توت فرنگی علاوه بر اشتغالزایی بالا، درآمدزایی بسیاری هم نسبت به زراعت‌های دیگر دارد افزود: توت فرنگی به دلیل بهره وری مناسب از زمین، ارزش غذایی به ویژه وجود ویتامین‌ها و عناصر غذایی مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و در سال‌های اخیر سطح زیرکشت آن افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر ارقام توت فرنگی این شهرستان را کاماراسا، سلوا، گیلاسی و دلندی اعلام کرد و گفت: اقتصادی‌ترین رقم در این منطقه کاماروسا است که در حال حاضر در اکثر مزارع کشت می‌شود.

وی افزود: توت فرنگی تولید شده در باغات این شهرستان به سایر شهر‌های استان و تهران به صورت تازه خوری به فروش می‌رسد.

رزاقی گفت: حمایت از این کشت، گامی بزرگ برای اشتغالزایی و افزایش درآمد منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/ م

کشت توت فرنگی پاییزه در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.