لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پشتوانه بدون منت جهان اسلام است، گفت: داعش مظهری از تروریسم بدون مرز بود.

////به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  عدنان محمود سفیر سوریه در تهران عصر امروز با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در حاشیه این دیدار اظهار کرد: اشغال بلندی‌های جولان و ادعای آمریکا درباره ملحق شدن این بلندی‌ها به خاک رژیم صهیونیستی محور اصلی دیدارم با سفیر سوریه بود.


بیشتر بخوانید؛ ترامپ فرمان حاکمیت اسراییل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد 


وی با بیان اینکه اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی از جهات مختلف قابل پیگرد هست، افزود: هزاران نفر از مردم سوریه در این ارتفاعات زندگی می‌کنند و رژیم صهیونیستی در حال تحمیل تابعیت تحمیلی به آن‌ها است.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه کار رژیم صهیونیستی برخلاف تعهدات مختلف سازمان ملل و اسناد پایه‌ای حقوق بشر است، گفت: کشور‌هایی که سیاه‌چاله حقوق بشر هستند، با هرزه‌گویی‌های فراوان تهاجم‌های وسیع را سازماندهی می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آنچه در سوریه اتفاق افتاد، یک توفیق عظیم برای دکترین مقاومت بود، تصریح کرد: مسئله تنها شکست داعش نیست، بلکه داعش مظهری از تروریسم بدون مرز بود.

 دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه تاکید کرد: شکستی که آن‌ها در سوریه و عراق خوردند، نشان داد که مسئله ادعای سیطره آن‌ها بر دنیا با واقعیت‌ها منطبق نیست.

وی ادامه داد: باید آن چیزی که در سوریه و عراق اتفاق افتاد را فتح الفتوح قرن ۲۱ دانست و عصبانیت دشمن هم دقیقا به همین خاطر است.

لاریجانی افزود: اینکه سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی اعلام می‌کنند، حکایت از قلیان خشم آن‌ها از این شکست است، چراکه سپاه نقش عمده‌ای در این فتح الفتوح داشت.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی پشتوانه بدون منت جهان اسلام است، اظهار کرد: ما با سوریه بحث‌های زیادی در خصوص همکاری‌های علمی و بین المللی داریم که انشاالله پیش می‌رود.

وی گفت: توصیه ما به برادرانمان در سوریه این است که نظام مدنی معقولی را به سرعت شکل دهند و ساختارهایشان را بسازند و خداوند هم کمکشان خواهد کرد.

انتهای پیام/

رژیم صهیونیستی در حال تحمیل تابعیت تحمیلی به ساکنان جولان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار