نفیسی گفت: هم اکنون ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۲ هزار نیروی راهداری در تمام مناطق سیل‌زده در حال فعالیت هستند.

حضور ۱۲ هزار نیروی راهدار در استان‌های لرستان و خوزستانرضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل و پدافند غیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه در تمام مناطق سیل زده دچار آسیب شد‌ه‌اند، اظهار کرد: ابنیه‌های فنی، پل‌ها و آب‌راه‌ها در اکثر کشور دچار خسارت شده و ما با استفاده از نیرو‌های راهداری توانستیم ۲۴۲ راه دسترسی در این بخش ایجاد کنیم.

وی افزود: ۷۵۰ دستگاه ابنیه فنی بر اثر سیل از بین رفته و بخشی از شبکه راه‌آهن مسیر شمال به جنوب کشور دچار خسارت شده و طی چند روز به صورت کامل متوقف شد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی اظهار کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۲ هزار نیروی راهداری در تمام مناطق سیل‌زده در حال فعالیت هستند و امیدواریم تا چند روز آینده بخش دیگری از راه‌های مسدود شده در خوزستان و لرستان بازگشایی شود.

نفیسی با اشاره به اینکه هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی ایجاد راه‌های دسترسی موقت و ایمن است، گفت: هم اکنون تمام دستگاه‌های امدادرسان و همچنین نیرو‌های سپاه، ارتش و بسیج در حال فعالیت هستند و امیدواریم با همکاری خود نیرو‌های مردمی بتوانیم راه‌های مسدود شده به ویژه در استان خوزستان را بازگشایی کنیم.

وی گفت: سازمان هواشناسی تا امروز ۱۰۰ اطلاعیه و هشدار درباره سیل‌های اخیر ارائه کرده است که تنها بخش کوچکی از آنها دارای خطا بوده است.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی با بیان اینکه مشکل عمده حوزه راهداری کمبود ماشین آلات راهداری و راهسازی است، گفت: هم اکنون تمام دستگاه‌های بخش خصوصی و بخش دولتی ماشین آلات خود را در اختیار مناطق سیل زده قرار داده‌اند، اما با جود این در بخشی از این مناطق این مشکل بر طرف نشده، به همین دلیل از تمام استان‌ها درخواست کرده‌ایم ماشین‌آلات خود را در اختیار این شهر‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/
 

کمبود ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار