حسن نیا گفت: استان لرستان از بیشترین میزان آسیب سیل برخوردار بوده و ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان به طور کامل تخریب شده است.

تشریح روند بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل/ تخریب ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان لرستانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در گفت و گو با شبکه خبر،  در خصوص روند بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل ، اظهار داشت: استان لرستان از بیشترین میزان آسیب برخوردار بوده و ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان به طور کامل تخریب شده است، همچنین ۲۳ پل بزرگ، ۲۲۴ پل، آبرو و آبنما در کل استان لرستان تخریب شده است.

وی با بیان این که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به راه‌های استان لرستان خسارت وارد شده است، افزود: در حال حاضر ۵ دستگاه پل خرپایی جهت نصب در محل پل‌های تخریب شده به استان لرستان ارسال شده است و ۶۰۰ نفر نیروی راهداری با به کارگیری ۴۹۷ دستگاه ماشین‌آلات از استان لرستان و سایر استان‌های کشور راه‌های مسدود را بازگشایی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: جزئیات مسیرهای مسدود شده بر اثر سیل/ بازگشایی مسیر شمال به جنوب چالوس از بعدازظهر


حسن‌نیا در ادامه به تخریب ۴ پل مهم در استان ایلام طی سیل اخیر اشاره کرد و افزود: پل گاومیشان، میدان خلف و وحدت‌آباد ماژین از جمله ۳ پل مهم استان است، که با اقدامات به موقع از تخریب کامل پل میدان خلف جلوگیری و تردد بر روی آن برقرار شده است.

وی در ادامه به وضعیت راه‌های استان خوزستان اشاره کرد و افزود: تا زمان کاهش سطح آب، امکان تعیین میزان خسارت و ترمیم وجود ندارد اگر چه ۳ دستگاه پل خرپایی جهت نصب در محل احتمالی پل‌های قابل تخریب به استان ارسال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت و بازسازی راه‌های تخریب شده را با همکاری شرکت ساخت و توسعه راه‌ها اعلام کرد و ا فزود:
در احداث راه‌ها و ابنیه فنی و پل‌های جدید، نیاز به نگاه مهندسی جدیدی است تا همواره در برابر وقوع حوادث طبیعی توان مقابله داشته باشند و میزان تخریب‌ها کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی در این راستا تشکیل می‌شود و با اولویت راه‌های شریانی و اصلی و سپس راه‌های فرعی و احداث پل‌ها و کنارگذرها، عملیات بازسازی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار