رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل گفت: هیچکدام از پایانه‌های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده و ترانزیت در استان‌های سیل‌زده در حال انجام است.

هیچکدام از پایانه‌های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده‌اند/ تسهیل روابط با کشور‌های همسایه برای تقویت ترانزیت کشوررضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توسعه ترانزیت با کشور‌های همسایه در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است، گفت: برای توسعه این بخش روابط با کشور‌های همسایه را تسهیل کرده‌ایم و با نزدیک شدن به این کشور‌ها میزان ترانزیت را طی یکسال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی گفت: ارتباط با کشور‌های همسایه از طریق برقراری جلسات حضوری افزایش یافته و سعی شده با برطرف شدن موانع و مشکلات میزان صادرات و واردات گسترش یابد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه در بارندگی‌های شدید و سیل‌های ماه گذشته برای هیچکدام از پایانه‌های مرزی استان‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: تنها برخی از مسیر‌ها در استان‌هایی مانند لرستان و خوزستان دچار آبگرفتگی شده که به زودی با کاهش میزان آبگرفتگی رفت و آمد کامیون‌ها از سر گرفته می‌شود.

نفیسی بیان کرد: هم اکنون تنها مسیر ترانزیتی مسدود در استان لرستان مسیر پلدختر – خرم‌آباد است که با اقدامات اخیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری بازگشایی می‌شود.

وی تأکید کرد: میزان ترانزیت با توجه به سیل اخیر کاهش چندانی نداشته و تنها چند روز به دلیل بارندگی و مسدود شدن مسیر‌ها کند شده بود.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل تأکید کرد: توسعه ترانزیت و گسترش حمل و نقل کشور در گرو تقویت زیربنا‌ها و همچنین قوانین و مقررات این حوزه است.


بیشتر بخوانید: بیمارستان‌های مناطق سیل زده سالم هستند


نفیسی با اشاره به اینکه اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و همچنین هشدار‌هایی که برای وقوع سیل می‌داد نقش مؤثری در کاهش خسارت‌های جانی داشته است، گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در ۳ بازه زمانی از جمله ۲۹ اسفند ماه اخطار و هشدار به استان‌های گلستان داد و همین موضوع زمینه ساز کاهش خسارت‌های جانی در این استان شد.

وی افزود: اخطاریه‌های این بخش و همچنین اطلاع‌رسانی‌های مناسب باعث شده که استان‌های دیگر هم زمان با آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا بتوانند اقدامات لازم و پیشگیری‌های کافی را انجام دهند.

انتهای پیام /

 نقش موثر هواشناسی در کاهش خسارت های جانی بر اثر سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار