دادگاه ایالت آرکانزاس آمریکا برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده است تا از این طریق بتواند به بی‌خانمان‌ها حداقل دستمزد را پرداخت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت نشریه آمریکایی هیل، دادگاه ایالت آرکانزاس آمریکا برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده است که بر اساس آن به افراد بی‌خانمان در ازای جمع‌آوری زباله‌های شهر «لیتل راک» (مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت) حداقل دستمزد ساعتی پرداخت می‌شود. هدف از این طرح ریشه‌کن کردن بی‌خانمانی در این ایالت است و آن را «پلی به سوی کار» نامیده‌اند.

پرداخت حداقل دستمزد به بی‌خانمان‌های آمریکا برای جمع‌آوری زباله‌ها + تصاویر

این برنامه بلافاصله پس از آن آغاز شد که ماه گذشته شهرداری لیتل راک حکمی را صادر کرد که به موجب آن به هر فرد بی‌خانمان باید حداقل دستمزد پرداخت می‌شد. گفته می‌شود افرادی که در این برنامه شرکت می‌کنند می‌توانند در روز چهار ساعت و تا سه روز در هفته کار کنند.

پرداخت حداقل دستمزد به بی‌خانمان‌های آمریکا برای جمع‌آوری زباله‌ها + تصاویر

بیشتر افرادی که در این برنامه شرکت کردند معتقدند برای تغییر وضعیت زندگیشان مجبورند این کار را انجام دهند. آلکساندر ویلیامز، راننده و ناظر در این برنامه، در این خصوص گفت: «اساسا دارم تلاش می‌کنم زندگی خود را تغییر دهم».

پرداخت حداقل دستمزد به بی‌خانمان‌های آمریکا برای جمع‌آوری زباله‌ها + تصاویر

بنابر اعلام اداره کارگران عمومی شهرداری، این برنامه که از اول آوریل آغاز شده، قرار است تا ۲۷ سپتامبر اجرا شود و حدود ۸۰ هزار دلار برای آن بودجه در نظر گرفته شده است.

بی‌خانمانی طی سالهای اخیر به یک معضل اجتماعی بزرگ در آمریکا تبدیل شده تا جاییکه روزنامه لس‌آنجلس تایمز سال گذشته (اینجا) از آن به عنوان یک "شرمساری" یاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار