در سالروز ولادت امام سجاد(ع)از سرود اراک رونمایی شد.

آیین رونمایی از سرود اراک و معارفه شهردار اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ امروز در فرهنگسرای شهر با حضور آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه ،مسئولین،مفاخر،هنرمندان و فرهیختگان کلانشهر اراک آیین رونمایی از سرود اراک و آیین  معارفه محمد کریم شفیعی به عنوان شهردار کلانشهر اراک برگزار شد.

سورانه رییس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی اراک پس از تبریک اعیاد شعبانی گفت:اراک هجدهمین کلانشهر ایران ،معروف به پایتخت صنعتی ایران ،عضو ثابت آلوده بودن در جهان است و نیازمند آماده سازی و بهبود زیر ساخت هاست.

سورانه افزود:برای اینکه شهر اراک شهر بهتری برای زندگی شود باید شهر دوستی و تعلق خاطر به شهر را افزایش دهیم تا شهروند عادی را به شهروند فعال تبدیل کنیم.

سورانه با ذکر این موضوع که از نگاه فرهنگی باید به تعلی برسیم، گفت:در تلاش هستیم تا روزی را در تقویم ملی به نام اراک ثبت کنیم و با مشورت‌های انجام شده ۲۸ مهر سالروز صدارت امیر کبیر را برای ثبت در نظر گرفته ایم.

از دیگر سخنرانان این مراسم هوشنگ فراهانی شاعر و سازنده‌ی سرود اراک بود که او نیز با پاسداشت مقام تمامی مفاخر اراک گفت:در این سرود تمام کلید واژه‌های که نشان دهنده‌ی هویت اراک است در آن گنجانده شده است.

فراهانی افزود:این سرود راهی است برای ساخت سرود‌های فرهنگی بیشتر برای این شهر و میتوان شروعی باشد برای کار‌های فرهنگی دیگری که صورت می‌گیرد.

در این مراسم بهروز مبصری کارشناس و محقق موسیقی در خصوص سرود اراک بیان کرد: ۸ قوم ایران عزیزمان را تشکیل داده که در این مناطق سرود‌هایی که ساخته شده در بزرگداشت این قومیت هاست، اما در سرود اراک هویت ایرانی فرهنگی مطرح میشود و تنها یک بار نام امیر کبیر و اراک برده شده و سپس به هویت ایرانی میپردازد.

در جریان رونمایی از سرود اراک، محمد کریم شفیعی نیز حکم شهرداری خود را که به امضا وزیر کشور است از دستان آیت الله دری نجف آبادی دریافت کرد.

وی خطاب به شهردار جدید اراک گفت:اول از مهندس شالی بیگ بابت خدمات ارزنده‌ای که انجام دادند تشکر میکنم، دوم باید متذکر بشم که در این زمان مهندس شفیعی ۲ سال فرصت دارد تا اقداماتی در شان شهر اراک انجام دهد و من نیز تا جایی که بتوانم به او کمک میکنم و سوم اینکه شهرداری باید کار هایش عام المنفعه باشد و حداقل خدمات شهرداری را برای تمام شهر به صورت یکسان ارائه دهد.

دری نجف آبادی افزود:هر مسئولی باید سه خصوصیت داشته باشد؛ مهارت لازم برای اداره امور که شهردار خاصه باید شهررا اداره کند نه شهرداری را؛ امانت دار باشد و رضایت علمه مردم را در نظر بگیرد.

وی همچنین در خصوص سیل‌های اخیر و نقش استان مرکزی به یاری رساند به هموطنان افزود:۷ واگن عصر روز گذشته به مناطق سیل زده به خصوص شوش فرستاده شد که از کمک‌های مساجد و محله‌های اراک بود. ما باید با همت مردانه برای ساختن ایران و به خصوص مناطق سیل زده مجاهدت بکنیم که خوشبختانه مردم استان مرکزی همیشه در صف اول این امور هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص نقش مهم استان مرکزی به عنوان قلب ایران اسلامی برای چهل سال دوم انقلاب گفت:این استان نقش مهمی در برنامه‌های چهل ساله‌ی دوم انقلاب دارد و برای این مهم آماده است.

انتهای پیام/ی

دری نجف آبادی گفت:شهردار خاصه باید شهررا اداره کند نه شهرداری را

برچسب ها: شورای شهر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.