آیین رو نمایی از سرود اراک فردا برگزار می شود.

سرود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک از سرود اراک رونمایی خواهد شد .

آیین رونمایی از سرود اراک فردا پنج شنبه 22 فروردین ماه 1398 ساعت 9:30 صبح آغاز می شودهمچنین این مراسم همزمان با معارفه شهرادر اراک و با حضور مسئولین هنرمندان و مفاخر و فرهیختگان شهر برگزار می شود.

این سرود که فریادی از هویت اراک است ، ظرفیت پتانسیل ها و شوکت و اقتدار شهر در مصرع به مصرع آن شنیده می شود .

سرودهای ملی نماد رسمی شنیداری یک کشور و ملت به حســاب می آیند و در تمامی جهان مورد احترام هستند و تمامی آن ها خاستگاه و اندیشه و آرمان های یک ملت را بیان می کنند از این رو هویت بخشی و ایجاد حس غرور یکی از کارکردهای سرودهای ملی است. سرودهایی که مولفه هایی چون جغرافیا، زبان و فرهنگ در آن شاخصه مشترک است و باعث ایجاد اتحاد و یکپارچگی نیز می شود. در سطح کوچک تر نیز سرودهایی که برای یک شهر یا استان ساخته می شود نیز می تواند چنین کارکردهایی در قالب محلی و منطقه ای داشته باشد. با توجه به اینکه هر استان یا شهری دارای فرهنگ، لهجه، ویژگی ها و مفاخر مختلف است می توان از سرود برای معرفی و هویت بخشی به مردمان شهرش استفاده کرده و ابعاد مثبت شهر خود را به شهروندانش یادآوری و به دیگران نیز گوشزد کند.

انتهای پیام / الف

سرود اختصاصی شهر اراک ساخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.