رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی به خاطر حمایت از آرمان ملت فلسطین تشکر کرد.

اردوغان از موضع بولیوی در ارتباط با مسئله فلسطین قدردانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی به خاطر حمایت از آرمان ملت فلسطین تشکر کرد.

اوو مورالس که به ترکیه سفر کرده است، روز سه شنبه با رجب طیب اردوغان دیدار کرد.

روسای جمهور ترکیه و بولیوی در پایان دیدار روز سه شنبه در آنکارا با شرکت در کنفرانس خبری مشترک به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اردوغان از موضع مورالس در حمایت از مسئله فلسطین به ویژه در ارتباط با وضعیت شهر قدس و حمایت از شهروندان فلسطینی و نیز از موضع مورالس درباره بلندی‌های اشغالی جولان سوریه سپاسگزاری کرد.

اردوغان ابراز اطمینان کرد سفر تاریخی مورالس به ترکیه سنگ بنای جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود به ویژه این که ترکیه سال گذشته سفارت خود را در لاپاز پایتخت بولیوی دایر کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه با استقبال از تصمیم بولیوی برای گشایش سفارت این کشور در آنکارا، بر آمادگی ترکیه برای حمایت همه جانبه از تصمیم لاپاز و تحقق آن تاکید کرد.

اردوغان در این کنفرانس خبری از توافق آنکارا و لاپاز برای تشکیل اولین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

وی افزود روابط اقتصادی و تجاری ترکیه و بولیوی در ماه‌های اخیر جهش قابل توجهی داشته است.

اردوغان خاطر نشان کرد حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و بولیوی در دو سال گذشته به میزان ۲۵۰ درصد افزایش داشته و به رقم ۱۱۳ میلیون دلار رسیده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت با مورالس درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی، روابط دو جانبه و تحولات ونزوئلا گفتگو کرده است.

وی افزود دو کشور درباره بسیاری از مسایل مواضع مشترکی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار