جنبش حماس اظهارات اخیر وزیر خارجه عمان درباره رژیم صهیونیستی را غیرمنطقی و خلاف تمام واقعیت‌های موجود توصیف کرد.

واکنش حماس به اظهارات عجیب وزیر خارجه عمان درباره رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی حماس روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای  اظهارات عجیب وزیر خارجه عمان را محکوم و آن را خلاف واقعیت و منطق دانست.

بن علوی، وزیر خارجه عمان روز شنبه هفته جاری طی سخنانی در نشست «داووس» که در «امان»، پایتخت اردن برگزار شد ادعا کرد کشورهای عربی باید اقدامات اطمینان‌بخشی را انجام دهند تا رژیم صهیونیستی از سوی این کشورها احساس امنیت کند و به جنگ‌هایی که از دهه‌ها قبل میان دو طرف شعله‌ور است پایان داده شود.

حماس در واکنش به این اظهارت بن علوی اعلام کرد: «با کدام منطق سیاسی و اخلاقی، ما باید از قربانی بخواهیم که امنیت و آینده اشغالگر و جلاد را تضمین کند؟»

در بخش دیگری از بیانیه حماس آمده است: «اسرائیل غاصب است و نیروهای نظامی آن در حال کشتار نظامند مردم ما هستند، بیت‌المقدس را یهودی‌سازی و به اماکن مقدس بی‌حرمتی می‌کنند و تهدیدی برای کل منطقه هستند و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند».

وزیر خارجه عمان همچنین روز شنبه در سخنرانی خود در نشست داووس در توجیه تلاش سران کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته بود: «اسرائیل نسبت به آینده خود مطمئن نیست و احساس امنیت نمی‌کند؛ چرا که نسبت به ادامه حیات خود در منطقه اطمینان ندارد. من معتقدم که ما عرب‌ها باید در این موضوع تجدیدنظر کنیم و به این نگرانی‌ها پایان دهیم!»

بن علوی همچنین افزود: «رفع نگرانی‌های اسرائیل باید با اتخاذ اقدامات و توافقات واقعی میان کشورهای عربی صورت گیرد».

اظهارات وزیر خارجه عمان پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، چند ماه پیش برای اولین بار آشکارا به این کشور سفر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار