اراضی کشاورزی دزفول از خسارت سیل در امان نماندند

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از خسارت دیدن بیش ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان بر اصر سیل اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه سیلاب اخیر به بیش از ۲ هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خسارت زد، گفت: برآورد ریالی خسارات سیل به بخش کشاورزی حدود ۹۵۰ میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: محصولاتی نظیر؛ گندم، کلزا، چغندر قند، انواع صیفی و سبزیجات، آفتابگردان، شبدر بذری و یونجه از محصولاتی هستند که در سیل اخیر خسارت دیدند.

کرمی تصریح کرد: برآورد میزان خسارت‌ها به زیرساخت‌ها و ابنیه‌ها نظیر زمین‌های کشاورزی، جاده سرویس‌های مزارع، زهکش ها، پل ها، کانال‌ها و ... نیز بعد از فروکش کردن آب انجام می‌شود که البته این میزان نیز قابل توجه است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول درخصوص خسارت‌های وارد شده به بخش دام و طیور این شهرستان اذعان داشت: تاکنون بیش از ۴۰ راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل در شهرستان دزفول تلف شده و حدود ۸۱۰ فقره کندوی زنبور عسل دچار خسارت شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برآورد خسارت به اماکن دامی و جایگاه‌های دام در شهرستان نیز بعد از فروکش کردن آب سیلاب در روستا‌ها قابل محاسبه است.

علی کرمی با قدردانی از حمایت‌های جامعه کشاورزان به ویژه کشت و صنعت‌های شهید بهشتی و شهید رجایی و سایر تشکل‌های بخش کشاورزی افزود: این شرکت‌ها و تشکل‌ها علاوه بر کمک‌های نقدی در تامین علوفه مناطق سیل زده نیز کمک شایان توجهی به جهاد کشاورزی کردند.

انتهای پیام/گ

خسارت سیل به اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.