پنج فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا در بیانیه‌ای تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای قطع کمک‌های مالی به کشور‌های هندوراس، السالوادور و گواتمالا را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت وُکس، ۵ نفر از فرماندهان نظامی بازنشسته ارتش آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای قطع کمک‌های مالی به سه کشور آمریکای مرکزی (شامل هندوراس، السالوادور و گواتمالا) محکوم کردند و این کار را یک «ایده بسیار بد» توصیف کردند.

این فرماندهان سابق ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند تصمیم دونالد ترامپ باعث توقف هجوم پناهجویان نمی‌شود و شرایط را بدتر خواهد کرد.

آن‌ها در این بیانیه نوشتند: به عنوان فرماندهان سابق ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا، ما دیده ایم که چالش‌هایی که در منطقه وجود دارد فقط با گزینه نظامی حل نخواهند شد، بلکه نیازمند تقویت سرمایه گذاری‌ها در دیپلماسی و توسعه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بهتر کردن شرایط در هندوراس، گواتمالا و السالوادور یک راه ضروری برای رسیدگی به علل اصلی مهاجرت و شیوه‌ای برای رسیدگی به بحران انسانی در مرز‌های ماست. قطع کمک‌های مالی به این کشور‌ها تنها محرک‌ها را افزایش می‌دهد و حتی هزینه‌های بیشتری را در مرز‌ها برای ما به دنبال دارد.

این بیانیه بوسیله ژنرال بانتز کرادوک، ژنرال جیمز هیل، ژنرال بری مککافری، ژنرال چارلز ویلهلم و دریاسالار جیمز استاوریدیس که همه آن‌ها بازنشسته هستند، امضا شد.

دونالد ترامپ در تاریخ اول آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که کمک‌های مالی به سه کشور آمریکای مرکزی را به دلیل هجوم بی سابقه پناهجویان این کشور‌ها به آمریکا قطع کرده است. وی اعلام کرد: ما به این کشور‌ها مقدار زیادی پول می‌دهیم و دیگر این کار را نمی‌کنیم؛ زیرا آن‌ها کوچکترین کاری برای ما نکرده اند. آن‌ها این کاروان پناهجویان را به راه انداخته اند.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از کم کاری این کشور‌ها برای مقابله با هجوم بی سابقه پناهجویان به آمریکا انتقاد کرده است. وی همچنین بار‌ها تهدید کرده برای مقابله با این پناهجویان غیرقانونی مرز مکزیک را خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار