دولت آمریکا اعلام کرد حدود دو سال زمان می‌برد تا بتواند هزاران کودکی را که توسط مسئولان در مرز جنوبی از والدین خود جدا شده‌اند شناسایی کند و به خانواده‌هایشان بازگرداند.

دولت آمریکا: شناسایی والدین کودکان جدا شده در مرز‌های جنوبی ۲ سال زمان می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت آمریکا در یک پرونده قضایی در دادگاه اعلام کرد حدود دو سال زمان می‌برد تا بتواند هزاران کودکی را که توسط مسئولان در مرز جنوبی از والدینشان جدا شده اند، شناسایی کند و به خانواده هایشان بازگرداند.

این پرونده قضایی در اواخر وقت جمعه ۱۶ فروردین نشان داد که دولت ترامپ برای نخستین بار به دنبال طرحی برای شناسایی والدین کودکانی است که در مرز جنوبی (مرز با مکزیک) از خانواده‌های خود جدا شده اند. دولت آمریکا برای شناسایی قصد دارد تا از تحلیل داده ها، علم آمار و روش دستی استفاده کند.

ماه گذشته یک دادگاه فدرال در سن دیگو تعداد خانواده‌های مهاجری که دولت آمریکا باید آن‌ها را مجددا به هم برساند، افزایش داد. خانواده‌هایی که اعضای آن‌ها سال گذشته از هم جدا شده اند.

اداره بازرسی کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) گفت که تعداد زیادی از کودکان را شناسایی کرده است که باید به والدین خود ملحق شوند و این تعداد به ۲۷۳۷ موردی که در ابتدا وجود داشتند، اضافه می‌شوند. تعداد ۲۷۳۷ کودک از ابتدا و بر اساس حکم دادگاه قرار بود تا به والدینشان ملحق شوند.

دولت آمریکا به دادگاه نوشت: «شناسایی والدین کودکان دست کم دوازده ماه طول می‌کشد و احتمالاً می‌تواند به ۲۴ ماه نیز برسد.» در این نامه افزوده شده است که این زمان به مدل آماری و تعداد نیروی انسانی برای بررسی دستی بستگی دارد.

سیاست «تحمل صفر» (zero tolerance) دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا تمام مهاجران غیرقانونی به خاطر عبور از مرز به زندان بیافتند، حتی آن‌هایی که با کودکان خود از مرز عبور کرده بودند. بدین ترتیب کودکان در سال گذشته از والدین خود جدا شدند. این مسئله (جدا کردن کودکان از والدین) پس از فاش شدن، باعث برانگیخته شدن خشم عمومی شد و در واکنش، ترامپ فرمانی اجرایی را در بیستم ژوئن ۲۰۱۸ امضا کرد تا کودکان به والدینشان ملحق شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار