پلیس یونان در منطقه‌ای در نزدیکی مرز‌های شمالی این کشور با گروهی از مهاجران که به امید رفتن به کشور‌های همسایه و سفر به شمال اروپا تجمع کرده بودند، درگیر شد.

درگیری پلیس یونان با گروهی از مهاجران در مرز‌های شمالی این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با گروهی از مهاجران در منطقه‌ای در مرز‌های شمالی این کشور خبر دادند.

بنابر گزارش شاهدان، پلیس ضدشورش یونان امروز به سوی ده‌ها تن از پناهجویان در این منطقه که برخی از آن‌ها کودکی نیز در آغوش داشتند گاز اشک‌آور شلیک کرد. در مقابل مهاجران نیز به سوی پلیس سنگ و بطری پرتاب و تلاش کردند خود را از سد پلیس بگذرانند و به جاده‌ای که به مرز ختم می‌شود برسانند.

صد‌ها نفر که چندین کودک نیز در میان آن‌ها بود پنج شنبه گذشته به منطقه‌ای که اردوگاه مهاجران «دیاواتا» در آن قرار دارد و در حوالی مرز یونان با مقدونیه شمالی است وارد شدند و چادر زدند. این افراد تحت‌تاثیر گزارش‌هایی که در اوایل آوریل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر وجود برنامه‌هایی برای جنبش‌های سازمان یافته به منظور عبور از مرز‌های شمال غربی یونان با آلبانی قرار گرفته و به این منطقه آمده بودند.

حدود ۱۰۰ چادر در این منطقه برپا شده بود که به شدت توسط پلیس محافظت می‌شد. پناهجویانی که در آنجا تجمع کرده بودند علی‌رغم تماس‌ها و درخواست‌های مقامات وزارت مهاجرت یونان مبنی بر تخلیه چادر‌ها و بازگشتن به مراکز اقامتی از چادر‌ها خارج نمی‌شدند.

دمیتری ویتساس، وزیر مهاجرت یونان، روز جمعه در تلویزیون دولتی این کشور اظهار داشت: «این دروغ است که مرز‌ها باز خواهد شد». او در ادامه تاکید کرد عبور از مرز‌ها در آینده غیرممکن خواهد بود.

ده‌ها هزار پناهنده و مهاجر عمدتا از کشور‌های سوریه، عراق و افغانستان از زمانی که کشور‌های بالکان از سال ۲۰۱۶ مرز‌های خود را بسته اند در یونان گیر کرده‌اند. کشور‌های بالکان مسیر اصلی عبور مهاجران به سمت شمال اروپا به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار