مقامات ایتالیایی از پذیرفتن پناهجویانی که سوار بر یک کشتی متعلق به سازمان غیردولتی «سی-آی» آلمان بودند، سر باز زد.

ایتالیا از پذیرفتن کشتی حامل پناهجویان خودداری کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد این کشور از پذیرفتن پناهجویانی که در کشتی متعلق به یک سازمان مردم‌نهاد آلمانی بودند، خودداری کرده است.

متئو سلوینی، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد این کشور از پذیرفتن کشتی حامل پناهجویان آفریقایی سر باز زده است. 

این کشتی پس از دریافت یک تماس اضطراری، ۶۴ مهاجر را که زنان و کودکان نیز در میان آن‌ها دیده می‌شد از ساحل لیبی نجات داد. پس از اعلام نجات پناهجویان، این سازمان مردم‌نهاد از مقامات ایتالیا و مالت خواست تا بنادرشان را به روی این کشتی باز کنند که آنها از این کار سر باز زدند. بنا بر اعلام سازمان آی-سی، به غیر از این ۶۴ نفر، ۵۰ مهاجر دیگر نیز بودند که در دریا گم شدند.

در اواخر ماه ژانویه، یک کشتی دیگر متعلق به یک سازمان بشردوستانه آلمانی، «سی-واچ»، حدود دو هفته در دریا در انتظار تصمیم مقامات ایتالیا سرگردان بود که در نهایت ۵۰ مهاجر از این کشتی وارد بندر ایتالیا شدند.

ماجرای مشابهی نیز در ماه اوت در مورد کشتی گارد ساحلی ایتالیا روی داد که حامل ۱۷۷ پناهجو بود. هر یک از این موارد موضوع بحث سیاسی و تحقیقات بین المللی شد.

بنادر ایتالیا از تابستان گذشته به روی کشتی‌های حامل مهاجران بسته شده است. هفته گذشته، وزارت کشور ایتالیا گزارش داد تعداد مهاجرانی که از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند حدود ۹۲ درصد کاهش یافته است. بنابر اعلام وزارت کشور ایتالیا، در ماه‌های ژانویه و مارس سال جاری میلادی تنها ۵۷۱ مهاجر وارد این کشور شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که آمار آن ۶۳۰۰ نفر بود کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار