کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون دید افقی در بیرجند براثر وزش باد شدید و گرد و خاک کاهش یافته و به ۲ کیلومتر رسیده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد دربیرجند به ۶۵ کیلومتر بر ساعت و در خور به ۶۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.


وی با بیان اینکه دید افقی در فردوس، طبس و سرایان به دلیل بارندگی به ۵ کیلومتر کاهش یافته است، افزود: در ساعات گذشته بارش‌ها در طبس، بشرویه، سرایان و فردوس گزارش شده و هم اکنون هم در فردوس باران در حال باریدن است.


زارعی گفت: امروز تا اواخر شب در برخی نقاط استان به ویژه بخش‌هایی از شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس و احتمالا خوسف، درمیان و قاین شدت بارش‌ها به حدی است که وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.


کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه فردا به صورت موقت ناپایداری‌ها تضعیف و بارش‌ها بصورت پراکنده خواهد بود، افزود: از اواخر وقت فردا شب و برای روز چهارشنبه وزش تندباد و رگبار و رعد و برق بویژه در نیمه شرقی استان قابل پیش بینی است.


زارعی با بیان اینکه تغییرات دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده روند کاهشی دارد، گفت: از شب گذشته تاکنون در خرو طبس ۲۹ میلیمتر، طبس ۱۵ و بشرویه ۱۳ میلیمتر باران باریده است.
انتهای پیام/ب


بارش باران در خراسان جنوبی

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.