امروز تا اوایل وقت فردا برای برخی مناطق خراسان جنوبی به ویژه نیمه شمالی و شرقی ، احتمال وقوع رواناب پیش بینی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی با فعالیت امواج ناپایدار از دیشب در منطقه برای امروز تا پایان هفته به تناوب وزش تندباد، گاهی گرد و خاک، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و تشکیل مه در نقاط کوهپایه‌ای و مستعد قابل پیش بینی است.

وی افزود: بارش‌ها از امروز تا اوایل وقت روز سه شنبه در برخی مناطق استان به ویژه بخش‌هایی از شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس، درمیان، قاین و بشرویه از شدت بیشتری برخوردار است و  در این مناطق احتمال وقوع رواناب نیز وجود دارد.

  نخعی با بیان اینکه هم اکنون بارش ملایم باران در شهر‌های طبس و سرایان گزارش شده است، گفت: دید افقی هم در طبس به ۶ و در سرایان به ۸ کیلومتر کاهش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان ادامه دارد: دمای هوا دیشب افزایش داشته، اما از امروز تا سه شنبه کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی می‌شود.

 نخعی با بیان اینکه دیشب رباط خان با ۱۲ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته است اظهار کرد: در این مدت در  طبس و سه قلعه ۰.۱ میلیمتر، دیهوک و فردوس ۰.۲، سرایان ۰.۳، چیروک ۱.۵، فتح آباد فردوس ۲ میلیمتر و سرند دیهوک ۲.۳ میلیمتر باران گزارش شده است.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس، نهبندان و بشرویه با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین ۱۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است که پیش بینی می‌شود امروز حداکثر دمای بیرجند با ۴ درجه کاهش به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام /  ط ا

پیش بینی کاهش دمای هوا در استان

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار