هواشناسی درباره بارش باران و وقوع رواناب در برخی مناطق نیمه شرقی و شمالی استان اطلاعیه جوی صادر کرد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس اطلاعیه صادر شده ، مطابق با خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا اواسط این هفته با فعالیت امواج ناپایدار به تناوب وزش تندباد گاهی گرد و خاک، افزایش ابر و رگبارپراکنده باران گاهی رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در نقاط کوهپایه ای و مستعد پیش بینی می شود.

 وی افزود:  از عصر امروز  تا اوایل امشب و روز دوشنبه در برخی مناطق نیمه شرقی و شمالی استان بارش ها از شدت بیشتری برخوردارمی باشد که در این مناطق احتمال وقوع رواناب قابل پیش بینی است.

زارعی با بیان اینکه امروز و امشب برای شهرهای قاین،سرایان و زیرکوه وقوع رواناب و در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و سربیشه احتمال آن پیش بینی شده، گفت: از روز دوشنبه هم بتدریج بارشها ازسمت غرب استان آغاز شده و  تا عصر در نیمه شرقی استان فعالیت خواهد داشت که در این مدت برای شهرهای بیرجند، فردوس و قاین احتمال وقوع رواناب و در شهرهای خوسف، سرایان و زیرکوه وقوع آن قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارشها تا ظهر سه شنبه ادامه دارد، افزود: هم اکنون براثر وزش باد و گردو خاک دید افقی در فردوس  به 2 کیلومتر و در طبس به 8 کیلومتر رسیده که پیش بینی می شود تا زمان وقوع بارندگی، دید افقی در برخی مناطق استان کاهش یابد.

در شبانه روز گذشته قاین با حداقل دمای 8 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.

تغییرات دمایی امروز مرکز استان بین 12 و 26 بود که پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

انتهای پیام/ ط آ

فعالیت امواج ناپایدار به تناوب وزش تندباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار